Selasa, 18 Ogos 2009

preggie....

saje aku tepek ini gambo...;porg2 ckp, bl kita pegnen, seksi dok?..hurrmmm...

alkisah, anak dara, org2 duk tnya bl nak kawen... then., bl dah kwen, org duk tny istri ni bl nak ada anak... bl dah ader anak, org2 duk tny anak wat pe, anak blaja mner..anak NAK KAWEN BILAA...huahuahuahhh..

aku kawen, bru LAPANG BULANG weeeiii...adakah aku tensi tension org dok tny weh, bila ko nak ader anak...weh,..badan ko naik, ko pegnen ek..weh..bia beno kome tak dek bby lg..

giler ape soklan2 ni... -sape tak mo anak kan...btau aku, sape yg tak mo..

org dolu2, yer r, kawen2, bnyk yg bonting pelamin..sb pe ek?...kan bnyk sbb kan..

org sikalang, even time kawen tu peod, blum tentu, peh tu, leh trus lekat..yess..itu haku ler!..;p

aku tak paham, naper molot2 mereka dok tny ko bila lg,..ko bila nak pegnen...isshh...tahukah aku BILA BILA saat aku nak pegnen..?..kalu la haku tauuu...

dr dulu aku duk ckp, kalu molut aku ckp NAK..NAK...tp, kan Dia maha tahu isi hati aku..Dia maha tahu akan depan2 hidup aku..mana tau, bagi Dia, aku tak leh lg d beri anugerah itu..mner tau, bagi Dia, mcm2 Dia nak duga aku atas sbb anak itu..tu kan urusan Dia...wehh..aku usaha lerrrr....

balik kg ri tu, aku mkn kuih karipap cicah tempoyak..ade mulot2 duk ckp aku pelik la...mmg la pelik kan..tp, msuk lam perut, campuq gak sumer......

then, sorg hamba Allah tny aku soklan anak, siap ckp muka aku berseri, bdn berisi, ader bby ker..aku tgk mak aku, kebetulan mak aku mkn ngadap aku..

mak aku ckp..tny dia, dia ckp esok jer, dah mkn pelik tu, mana tau lekat ker... tx mak..;p ..mak aku jwb on bhalf aku!..

aku tak la tension dgn soklan2 tu, tp, aku rimas sbenarnyer..bagi aku, tak yah la tny kan,, sb aku pun tak dek jwpan tuk jwp bila la aku nak ader bby..

soal2 anak ni, amat sensetif bg aku tuk bertny kat org lain, mner tau, soklan yg dtny tu, tuan bdn tu sakit ka, tak leh pegnen ka...ha, tak nanya duk terguris ati org lain...

syukur ssgt mak aku, tak pernah tny bila aku nak ader bby..anak2 dia lewat kawen pun, mak aku tak desak soklan bila ko nak kawen..bila ko nak kawen.. tny bila nak kwen pun, idok..

jdnya, bila aku lik kg, jmp org2 lain slain family aku, soklan itu adalah wajib...

doa2 le mak cik mak cik..cpt2 saya ni pegnen yer....

dgn soklan2 tu, aku tak heran, tp, bl aku nengok bby lam womb..ha, time ni aku heran!..bila la time aku nih!...hehehe..


papepun, saat ini, aku amat gumbira dgn c cinonet ini!!..tak kisah la sbln skali je blk jmp..asalkan, bila aku tepon mak, dgr sore diyer...!..mmuuaahhh insyirah!!




7 ulasan:

Deqna berkata...

biasalah tuh.. tu baru 8 bulan.... ni akak yg dah 2 thn ni lagi lah banyak benor soalan2 nya..

tak tau nak ckp apa.. just senyum jerlah..dgn org yg concern itu

@LiYaNNuaR berkata...

alahhh.... baru 8 bulannn... hakak ni hahhh... nak masok 6 tahun dah... maseh menten bdua lagik tawwww... rezeki belum tiba katanya... huhuhu...

soklan cepumas... cepugangsaaa??? standard lah... mmg ramai yg bmolot puaka... redho je ler...

Insya Allah... rezeki kita pasti tiba... ala-ala memujuk diri gitu...

lily lotus berkata...

ada rezeki tu nanti..amin

Deelira berkata...

biasala tu depa ni x faham2..
seme tu urusan ALLAH..

bg aku yg dah ada anak ni..
ada lak yg tanya..
"bila nak tambah anak lagi"
naik heran aku wei..

♥ EeiNz ♥ berkata...

sabar yang. insyaallah, aakan tiba jua mase tu nti. beza mungkin cpt atau lambat je kan? kin cukup pantang klu org dok tny soklan2 cmtu. mendoakan kite rsnye ckup baik dr dok tny mcm2. mcm adik kin jugak, kwn tempt keje siap perli2 lagi, cakap org yg bru kawen pun da peknen.. cibot ape lagi..terus hangin laaa!!! abis satu jusco dgr cibot 'basuh' kakak tu...hhahahha bodo tul la!!!!

nasaoji berkata...

Deqna;- tu la, kt pk +ve je, yg kat luar sana nun, lbh lama nunggu...

@LiYaNNuaR;-ya ampun,,,ye ke kak?..hohhh..harus ada kesabaran yg tnggi bl dgr soklan2 nih kan...

lily lotus;-amin kak..

Deelira;-eh, ko ader 2 anak kan...eeii..aku lak yg syok suker..!..mmg la, molut manusie.. ;(

EeiNz;-betui..doakan udah ler..;p

org ghupe itu, kkdg mmg kene bsuh sikit... ;)

Arlina Rosli berkata...

wahahah...biasa la tu .mulut tak insurans.tanya elok2 xpe lagi biasa la org nk tau. tp sampai tanya dlm kain apa hal kan...akak da 2 tahun lbh xde rezeki lagi...saboo..
tp paling best kwn akak bila org tanya dia bila bila bilaaa...dia jwb dah tu ko tau ke bila ko nak mati?
tergolek kejap.