Khamis, 27 Ogos 2009

mamak di rumah - ramadhan 5

smlm ujan kan...petang lak tu... sejak ramadhan ni, ujan petang2 lak...ujan rahmat...

kalu ujan2 gini, cian kat org berniaga kat pasar ramadhan..ni kan rezki depa...TAPI.....rrrggghhhh.....

jdnya, aku nak berbuka dgn magi kari..taruk teluq, kuah sikit kasi kering....nyumnyum.,......masih tak dpt d laksanakan..;(...sb en. N nak tapaw...mamak lak tu..dah jd salah satu tmpt pebret lak..pilih mamak jer...

kat ALI 1 BISTRO lg la..presint diplomatik itu....



aku idok kuar p tapaw...en. N ajer..ujan kan..klu kuar pun, cam tak best jer..takut tukar pikiran lak, tb2 nak makan kat ctu...aku ni bukan beno sgt..

antara sb nak berbuka d umah ialah.... BUBUR LAMBUK KG. BARU.....
glemer yer bubur lambuk ni...en. N pesan kat member opis diyer..aku ni antara penggemo "nasi kanji" nih....kasi taruk itu kicap...nyumnyumnyummmm.....

makan ini lg yer...apo nak d kato..dah ini sajo yg saya dok kenankan!...-kue tiow grg mamak satu mamak!!-

en. N kalu p mamak, ini je makn nyer,,,lauk aym goreng, kasi tauk kuah kari campur + sayur kobis (aku rasa sumer mamak hanya ader sayur kobis ni je kot..)...tambahan lauk yg lelain, ikut mood dia nak amik...tp, serius ckp la, karinyer hamat sedap!!..pekat n siap bau harum d tgn...adoi laaaa.....lemoh den nengok kari2 pekat nih..taruk kicap jugak bagi itu kari sedap lagi!....

ini saje beli lauk tambahan...daging jo...pun, kuahnyer pekat!..amat tak kedekut la ini mamak...bagus..bagus....

sudahnya, baru abiskan separuh kue tiow itu, dah konyang...

tp, sb duk umh kan, kira leh relax2 mkn ler...itu bubur lambuk, kasi sahur la...

aku tau, ape la sgt aku berbuka ni yer...kuih pun agak kedekut nak beli...berbanding ngn yg lelain siap bagi meriah meja la..p hotel sana sini la...buffet sinun sinin la...

tp, tuk aku duk dua ni, idok kot aku nak penuhkan meja, nnt wat penuhkan en. tong sam lak..sedih aku nengoknyer... ;(

nnt, lik kg, huhh..baru nampak ader kuih..baru ader mknn meriah...ramai2...harus meriah kuih dan meriah org tu seiringan....

ni, duk berdua, dah besau2 pulak, berbuka, minum ayaq sikit ja, rasa konyang dah ..aku la, tak tau mika (korg) cam na...




1 ulasan:

PuRpLeLiCiOUs LoVe berkata...

memang kan..klu berbuka berdua ja..sangat la membazir klu beli lebih2 nie..sebab nanti memang en tong gak yang dapat makan tue semua..bila la nak rasa buka posa kat kampung nie..lahai..nak balik...uwaaaaaaaaaaaaa..