Rabu, 19 Ogos 2009

pengangkutan awam..

dah bertahun lamanya aku tak naik bas bila lik kg..cumanya, aku naik train sajor..kununnya, train lebih selamat..;p - RM17.30 ke IPOH, naik Train KTM-RM18.00..lebih kurang jer kan..jdnya, last week, aku lik kg sorg k..en. N masih bersukan2 d pegholis (perlis)..

dah kata bertahun tak naik bas lik kg kan..ilang ingatan bnyak bab itu ..;p

nak ke PLAZA RAKYAT tu, ghupe mano..?...aku naik ERL dr Putrajaya, turun Bndar Tasik Selatan, dr ctu, aku blur, jdnya, aku ngeko sorg mamat ni yg agak aku, diyer pun nak ke Plaza Rakyat itu.. - mujur dgn jayanya smpai kat Plaza Rakyat itu...

peh itu, kat ctu lak, pergghh..dah brubah wehh PUDU itu,...mcm bersih bnyk la..suker lak aku tgk..selesa la dr zaman aku blaja dulu duk naik kat ctu kan..dulu2, asap bas, pergghh, bukan main naik ke atas, sikalang aku rs, dah kureng kot..

TAPI, yg tak bestnyer, lm bas itu, tmpt duduknya adalah sempit!.oowwh..aku naik TRANSNASONAL yer...atau aku ni beso beno dah?..nehe nehe...yg aku tgk , org yg kurus pun, berlaga bahu yg org sbelah..

eeii..aku ni jenis geli seh nak gesel2 bahu dgn org2 yg soheh2 aku tak kenai nih!..

2 jam stgh aku tak tido duk lam bas tuh!..duk ngelak lelaki yg duk sbelah aku tu tido bukan main mcm ko duk kat umah ko!..eeii..

alhamdulillah, selamat sampai..;p

bila lik dr kg, en. N dah turut serta..jdnya, tak dek hal lagi gesel menggesel ini..;p-mekasih Manjer, bwk kan bag isteri Manjer...-

aku naik bas dr ipoh jam 1930, sampai KL lam jam 2230, benti kat KTMB tu, sb ktorg naik PLUSLINER..
aku ingt, trus ke Plaza Rakyat, leh naik Putra ke LRT ntah,..ghupenyer, en. N nak naik komuter..jom je la,...

tp, nunggu idok le lamer...tak ramai org lak..mujur...

seterusnya, benti kat KL SENTRAL, naik ERL...

sekian, perjalanan aku naik pengangkutan awam..

tak le teruk mner..atau mayb time aku ni, tak ramai org kot, tu tak ramai....klu tak, rasanya, bergesel gak le...







5 ulasan:

MRS. K berkata...

blik tu mesti best kan naik bas coz leh bergesel bahu ngan hubby..
pastu sambung gesel kat umah lak..
heheheee..

Aida & Najmuddin berkata...

aku mengidam nak naik bas ekspress. tapi laki aku tak bagi, takut sakit pinggang, kaki krem:(

nasaoji berkata...

MRS. K;-aku gelok beso weh..mung ni lahhh....

aida;- uit..ko pun ader...

ngidam nak naik bas?..harus nnt anak ko amat berdikari ooo...

+NADS+ berkata...

ha'ah...
dah lame xnaik pengangkutan awam kan...
heheh...sesekali naik...syok jugak ...

PuRpLeLiCiOUs LoVe berkata...

heheheh memang kan..klu dah ada kenderaan sndiri nie memang cam lupa daratan skit nak naik bus tuk balik kampung..(tue kta la sbnarnya..)hehehehe..pernah hari tue TERPAKSA balik kampung naik bus sebab emergency kan sorang2 laki xkasi drive sorang2 balik kedah..so kena la naik bus..dalam bus siap nangis tue..takut sebab drebar sengal tue bawak laju giler..dah la dengar macam2 kes xcident bus nie..wakakaka keji kan...