Selasa, 25 Ogos 2009

buka puasa @ umh - ramadhan 1+2

lagi gambau2 makanan!!...iisshhh..bau2 mknn itu makruh, kan, bila d sengajakan?..nengok gambau2?..la, dah besau nih, takkan ler duk lapau lg siang hari d bln ramadhan,...yer?..

hari pertama saya berpuasa dgn lelaki bergelo suami!..saya tak pandai masak, tp, saya nak poyo2 masak jugek!..;p

ni dia, kentang kukus!!...- anak ku, ni masakan puasa pertama mak kamu kat pak kamu yer...!..;p



wwwooo...cantik kan..menarik kan..hehe...suami saya tnya msak aper nih..
saya jwb ntah, main2 jer..suami saya balas iisshh..nak melawa ajer..ya ka?..ya, saya suka masak kc lawa2 itu makan..lawa itu kan menarik..;p

saya p nak carik lauk2 lain, ai, takkan makn ubi jerkan, ghupe zaman jepung la pulok..

jdnya, kami nak p bazar ramadhan kat dpt MOF tu..TP, bapok (punya) ramai ler weeehhh...

trus ke flat ijo, sb saya pasti, ader jualan kicik2 jugak d situ..

mmg ada, jdnya, kami mmbeli lauk ini..-ikan jaket berlado- tuk en. N..

-daging masak aper nih?..masak pedas ke aper nth..- TAK DAK RASOOO!!!!mujur saya tak mkn, saya tak bising beno..sb en. N yg mkn, jdnya, ianya abishh.. en. N tak kisah pny org!..bagus..bagus..

MAKCIK, KALU NAK BERNIAGA, NAK DAPAT PAHALA, SILALAH "BAGI MAKAN"..BUKANNYA SEPERTI YG MAKCIK MASAK ITU!!..TAK DEK RASA LANGGUNG!! KATA NAK DUIT YG HALAL..free2 je dpt sgala maki dr sesaper...eeeiii...ni la, nak kejo dunia sgt!...

dah..stop.!

ni lah sgala mknn atas meja kami, kami berdua..eh..eh..ader tempoyak masak tgh2 tu..;psaya mkn mee sup sajo...PUN MASIN TERLEBIH!!!!!!eeii...sabau..sabau.....

***************************************************

yg ni lak, ramadhan ke2..

teluq gureng tuk kami..(tp, habuan saya, saya bg en. N...-owwhh...saya isteri yg baik..;p)

ayam gureng segera tuk en. N..

ha, yg ni, saya masak...ikan jaket kukus!...wauu..den masok wehh...ape la sgt, stakat kukus nih..yer dak?..kome pijam mato jer buatnyer...;p

mutabak..sedap..beli 2 keping, yg habuan saya, saya bru abiskan SEMALAM...;p..mujur elok lg..sedap sgt..!en. N bilang, dia beli kat gerai paling panjang yg org bratur nak beli murtabak, sb, katanya, gerai tu kompem sedap!..huhh..gigih!..klu saya, idok ler...

ha, ni la yg utama, saya buat nasi gureng cino lo....taruk sosej, taruk kacang buncis...

cuti mnggu ni, kami lik kg...kat umh sendiri, bgn2 sahur, dah idang, kat umh mentua???.....






2 ulasan:

lily lotus berkata...

makcik tu masak takleh nak rasa..kan puasa..hehe

Mrs LVoe berkata...

alhamdulillah isnin lepas sha & hubby p pasar ramadhan beli mkanan hasil yea ckup memuaskn.

masih trigat mee sup makcik tu.. sedapppp!