Rabu, 29 Julai 2009

turn aku nyer umh...3

giler manyak gambo ini kali...sayang oo nak delete gtu je...

lg kesinambungan dr lik kg tu jugak yer..

dah ktorg adik bradik berkumpul kat lenggong, jdnya, dah nama kg, kompem la adik badik pak aku ader gak kan...

mak aku nak masak2 tuk sumer adik bradik pak aku akan join skali..menu, aderlah bakar2 ajo.. kampung2 ajor...

en. N dah pasang niat nak p kolam pak lang nyer, tuk amik ikan..asalnya, aku d fahamkan, nak pancing...tp, lain jdnyer...

layan gambo, buley ek...

pak lang ngn en. N...pak lang tgh menalipon cri pekerja diyer, tuk amik ikan lam kolam tu..



besau gak kolamnyer..menurut citer en. N, kolam ni pernah kuar majalah 3..tak lak aku tny taun bl...kecik2 aku idok nengok majalah tigo ni...;p



eh, angsa..menurut citer en. N jugak, angsa ini berusia 10 thn..
sambungnya lg, dolu2 lg manyak ini angsa..eii..tarak kijar kah itu angsa..mau nyer idak..kejar oo..en. N ckp, dah tua2, berat bdn kot..tu tak ngejo..

tu dia..buah durian..masih ada..ni kebun tok IL la kiranya, pak lang wat kolam...bnyk buah..tp, bukan tujuan nak amik buah yer mai cni...

tu lak aderlah cempedak dalam pagar....

alamk, ktorg la pulok...eeeiii..seyess...2 2 tak mandi time nih!..

nyamookkk..menci.....

lama gak, bru pekerja pak lang mai...
mau aku tak wat muka sb dah lewat tu..riso mak bising lak...sape la pulok nak nolong kat umh nun..

konon2 mak aku tny en. N nak bf aper pun, alih2, delay bf lak....

eeii...aksi itu..aku sukerr....;p en. N pernah wat aksi tu time skolah dulu..aku tgk dr jauh je la...ooo..aku ingt yer...;p

pak cik tu menyelammm...aku kesian...trus dr tarik muka geram, jdnya, tarik muka kecian lak..
aku ckp kat en. N cian la..en. N ckp, tak per, mmg kija diyer..diyer dah lama kija ngn pak lang.

uuhhh...runtum hatiku...;(

time ni, nak je aku jerit, pak cik, tak yah la...kami p beli kat psar sudah...

tb2 lak en. N kene p skali...huahuahhh..aku riso tbalik je sampan yg cinonet itu...

mujur lepas msuk lam sangkar...

sesi mensauk ikan..

cari2 lagi...

bukan senang ghupenye nak amik ikan tu..lagi senang kalu mancing....



yeyy..nak kuar dah..

huhhh...kuar tak susah lak...

sila naik....

alamak, tak dek tangga lak nak naik...;p

selamat..selamat naik..selamat suar basah..tu sb p dusun pak, pakai suar pendek lak..;p
manyak ikan bang?.....

kalu skali lg la nak p amik ikan cam ni, baik kt bl je la..cian pak cik tu..

mekasih pak lang, kami amik ikan, agak bnyk, tp, tak byr..moga murah rezki pak lang sekeluarga..;p




3 ulasan:

PuRpLeLiCiOUs LoVe berkata...

wah beshnyer cari ikan cam tue kan..walaupun kta xmkn ikan sungai..tapi nampak cam menarik jerk aktiviti tue..

Deqna berkata...

sonoknya lah kampung awak nie.. best sgt.. mcm2 ada..

nasaoji berkata...

PurpLeLiCiOUs LoVe;-mkn ikan sungai, renyah , kan...mmg menarik..tp, mls le nak join..hehe..

Deqna;-hehe..kg kak....