Isnin, 13 Julai 2009

hantar pengantin...

saya balik LENGGENG bertujuan yer anak2...tidaklah balik kg hanya semata2 nak mamam durian ke ape ke semata2..eh, buat ms ni la...hehehe...

kan ri ri, aku ckp MAK TAM IL nyer kenduri kawen..so, smlm lak, blah laki yakni PAK TAM ,..aku ngn en. N HARUS la p kan, sb wakil mak ayah..lg lak, dah umh dekat, amat tak logik la tak p...

skalipun nenek aderlah suruh2 kami tido d umh saner, tp..hohoho...ttrreeeetttt...ado ajo alasan den nenek eehhh...;p

sampai umah nenek, deme2 tak gerak lg,..penghantaran pengantin akan ke ape nama tmpt tu ntah..tp, en. N ckp dkt ngn kuarters KLIA...

aku aderlah menjadi bidan terjunam sb kene bwk mende ni...
NEK SU yg suh bwk, katenya, berat, dlmnnyer aderlah wajik..hataran dah d bls time kenduri blah MAK TAM, jdnyer, wajik ini aderlah sbgai buah tangan kami yg tak mo tunjuk lenggang mak minah sgt time dtg tu...;p

c, sumer anak2 dara n mak dara yg membwa wajik ni kan...NEK SU suh ktorg muda2 bwk sb bende tu berat...mmg berat sikit pun..org2 tuo, mno larat nak jenjengnyo...

cuaca aderlah tak terik dek matahari..tp, tak dak angin...jdnya, peluh, usah kata la...aku mmg p mner2 kenduri, mmg duk bw kipas tgn...aku dok duli le klu ader2 pandangan sinis dr sesaper, janji, aku tak memerlukan tangan2 lain tuk kipaskan aku...aku bwk pun, ader je yg nompangnyer...bw la sndiri..ape berat sgt kah?..hohoho..iissshhh,..

tgk..aku msih leh senyum renyeh skalipun panas!...



ader sedikit hal yg jadik time kenduri tu..;p

tp, bg aku la kan, kt dah p kenduri org, kenduri org yer, bkn kenduri kt sendiri, soheh la ader yg kt tak slesa, dan tuan rumah takkan menang tgn nak amik tau hal keselesaan org yg dtg, asal leh duduk, cukup mkn, sudah..kan..lg lak, bkn wat kat hotel sgala pun kan...

aku bising kat en. N..iisshhh...blablablablabla...en. N ckp, sayang, mujur tuan rumah buat khemah tau, klu tuan rumah hampar kain je duk bersila kat bwk nak mkn, beratapkan bumbung langit, ha, cam ne...senyum la sikit... yer...time ni, aku dah..huhhhh..nak rendam lam air jer rs..!..

ala, aku pun tak lari dr buat muka bl tak selesa..bak kata mak cik2 IL, muko ketat...aku pun bkn seselesa mana sgt pun...tp, dgn niat kuar umh asalnya tak mo malukan suami, jdnya, aku pun, senyum sepanjang msa...;p

abis kenduri, nak blk, ingt nak singgah NILAI 3, konon2 nak crik kain la..tp, tak jd, tak dok mood dah den,..otw tu, nenek naik ngn ktorg...bla bla bla...nyembang nyer...nenek citer diyer p tepung tawar lam umah...aku tny nenek, nek, tak panas ker lam umh tu?....nenek balas uuiihhh...panas nak mampuihhhh...yerrr...aku amat gelak dgn ayat nenek tu..rupanya, "mampuih" bg deme dah biasa, sb mcm bermaksudkan "sg2"...hehehe...




Tiada ulasan: