Khamis, 23 Julai 2009

akhirnya...aku masak...;p

saya menginginkan burgur tepi jln...

mner nak carik kat putrajaya ni huh?...

oohhh...dah ada...d perkarangan moto, FLAT IJO/ANTARABANGSA kat Presint 9, Putrajaya...d ctu jugak ader jual cucur la, nasi belauk la..ala2 paso mlm..;p

yeyyyy...dah dpt...beli cukup satu ajer...gumbiranya den!..

nak diet pelan2 kan...hehehe..tp, diet2 pun, taruk chesee, boleh?..d sbkan saya kureng sihat, saya tak rasa ape2 time mkn itu.. ;(

en. N tak beli pape..lam ati aku, ko nak suh aku msak la nih..!..

smlm blk awal, bos p dnnr kat PICC...blk tak singgah ke kdai tuk mkn pun..cuma bl burgur itu aja...

duk sat d umh..en. N mula duk puji2an masakan aku sodap la..lama la aku tak masak...tak suka mkn luar la sb aku msk sedap...eeeiii..mmg betui, tak singgah kedai mamak sb nak suh aku msk..KOMPEM!

yer, aku dgn rasa2 isteri solehahnyer, mula angkat muntut, p kearah dapur...

sop sap sop sap..potong sgala bwng..(siap nangis2 sb potong bwng kecik..)tumis bwng...(aku suker tumis bwg putih mnyk2...;p)


masukkan udang yg telah hampir sbln duk lam fridge...issshh..teruk betui aku nih!!...


tadaaaaa.....NASI GORENG PLANTA/MARJERIN....
sik ado sayur...tumbuhan ijo lam fridge abisshh...

en. N mkn dgn enaknya...xpedas, sb cili api/burung tak dak...

rs mmg sdp kot..aku pun rs sedap, tp, aku tak mkn ler...

msk xtra tuk bwk bekal sok pg..rupanya, aku tertinggai lam fridge time nak mai koje tp...

sudahnya, dnnr kang, en. N kene mkn tu ler..buley??...hehehe...tak sihat tui bg suami mkn mknn gtu kan..eh, ye ker...?...

sklalipun simple msakan den, suami den totap suko...poji2an lg suh masok lg...eeiii....



5 ulasan:

realisticjunky berkata...

wei aku pun kekadang tringin mkn burger tepi jln.sib baik kat area umh aku belambak.tp ader 1 gerai adik2 ni kan, dorg punyer brger x sedap.tp klu benjo, mmg susah arr nak lawan, sedap giler.

Mrs LVoe berkata...

masakan dr air tangan isteri besar pahala yea. (ehh btul ker)

Deqna berkata...

citer pasal burger, ni sedang baca entry ni memang tgh makan burger pun.. burge mc chicken.. ermmm lazat..

pasal masak tu pulak.. kita ni kan bini2 yg kreatif.. masak jer apa yg ada kat dalam fridge tu kan.. suami tetap akan makan dengan seleranya kan.

♥ EeiNz ♥ berkata...

peh...nampak sedap nasi grg !!

aleena berkata...

uishhh harus la kate sedap..

if kate xsedap mau sentap 5hari..hee