Khamis, 9 Julai 2009

akhirnya.......bercerai kah........

awal2..setelah bercinta...kta kwen kan....eh...tunang dulu...klu tak tunang, d tanda kan..peh tu, klu jodoh lama lgi, bru kawen kan....
peh tu..dpt anak kan..happy kan....syok jer...happy2..sb usaha berhappy itu sudah mendatangkan hasilnya, -yakni anak-...

tp, klu yg dah lama kwen., tak dek hasil anak, aderkah usaha berhappy tu tiada hasil?..

adakah perkahwinan itu point utama adalah tuk nak anak tuk sambung zuriat..ader zuriat lak tuk turunkan herte yg ader?(klu ader hete, klu tak dek?..), tuk membahgiakan kt, tuk jg kt bl kt dah tua......atau ader point2 lain perkahwinan ni?..

ha, tuk menghalalkan yg haram jugek (bg agama Islam)?...


then...bl dah lama, ader la pulak pertelingkahan...pergaduhan...persengketaan..tu klu nasib tak baik la kan...nasib baik..ok la..DIA mudahkan perhubungan perkahwinan tu...

bg yg tak baik lak, yg ader anak, anak la pulak jd mngse kan, nak pk kt ni duk gaduh (bg mak pak yg gaduh besar la..)...klu terbecerai..anak kt ni gak nak pk nak duk ngn sape....jg hati spe lbh..kurang nyer lak..kan....hurrrmmm.....



kt lak, harus jenuh nak pk akhirnyer perhubungan perkahwinan tu..kannnn...?...sape salah..sape betui...tp, d sebalik tu, ader tak kt ni pk antara hub kt ni ngn DIA OK @ KO?...bolehkah dgn runtuhnya hub perkahwinan tu di kaitkan dgn hub kt ni dgn DIA? - BOLEH jer..mayb kt tak ikut apa yg DIA nak kt buat..kt tak ikut apa yg kt janjikan dgn DIA time kt dlm alam rahim..

...hny DIA yg tentukan kehidupan kt..tp, percayalah, DIA takkan bg hamba DIA sengsara dek dugaan yg DIA bg kalu DIA tahu umat DIA tu tak leh hadap suma ni..kan..kan...

okkk.....

aku tak ckp tuk diri aku...aku cuma kenangkan kwn baik aku...

sedis aku..tp, tu la, tak leh nak kenang sgt pk salah saper...kene muhasabah diri..jodoh dah tak dek...DIA lebih tahu...

aku amat terkilan klu perkhwinan tu runtuh sbkan pihak ke3...huh..tp, aku pk jgk, dgn hadirnya pihak ke3 ni, adalah dugaan DIA tuk kt leh harung ke tak..hohhhhhh...

huargghhhh...renyahhhh ooo pk..renyahhh oooo kenang sumer nih...

tempoh berkawan lbh lama dr tempoh berkahwin...huhhh....ilang cam tu jer....

hurmmm...adakah pihak ke3 tu akan bergumbira dah dpt laki org sdgkan kaum sejenis dia duka seketika dek perbuatan tu..

tp, tak leh nak salh phk ke3 tu gak..maner tau, lelaki tu yg on kan ajer?...

ape2 pun, berbalik lah pd DIA....sb, kan DIA dah aturkan....;p

tuk aku...

yer, d zaman skang ni, aku amat bersedia kemungkinan yg berlaku...

aku tak mo ckp laki aku tak hensem, laki aku gumuk...laki aku tak dek duit...ala, mner pmpn nak...

eilo...dah kenan, dah sayang, dah kasih, sumer leh jd tau....







**sabar ye kawan ku..tabah yer dgn dugaan ni...

**tuk hari ni, aku cakap bersedia, mudah2an, DIA mmg mudahkan hub perkahwinan aku ngn en. N...seandainya ape2 jd yg -ve (aku tak mintak, tp..mner tau kan), mudah2an, aku kuat seperti kwn aku nih...;p

hohohohohohoohohohohoo......

5 ulasan:

NeenaAnuar berkata...

DIK.. sapa yg bercerai lak nie??

eimah berkata...

siapakah?????

Baby Tiger berkata...

isk napa n3 macam nih?

Deqna berkata...

Semoga Allah lindungi hubungan kita semua isteri isteri..

semoga dijauhkan perkara2 ini dari kita semua..

nusk berkata...

manyak nye cite..tgk gambau je lah.. den lomah nak baco byk2 nih...

anyhow smg kita berusaha menjadi hambaNya yang terbaik ameen