Khamis, 5 Mac 2009

masak2...

Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani...dgn izin Dia jugak, aku leh apdet diari aku nie.. jengjeng..pg2 ni, aku amat baik skali....hehehehe...;p

cerite ceriti smlm...aku nak msk2 ler..apo lg...b4 blk opis, en. N kal aku, ckp diye mau poi main futsal kat bangi,,,jdnyer,,silakan lah wahai suamiku...aku sik hal...diyer ajk aku p pasar mlm kat bangi tu...aku asalnyer mmg nak pegi gak, tp, bnyk no M nak bersiapnyer..tak mo le p...lg lak, aku ade sikit kehanginan ngn en. N aku nih..aduhaiii....pagi2 songeh2..petang2, lain lak kan...

aku punyer bercinte oo nak msk ke tak mo ikan cencaru tu..pk2 blk, bl lg nak try kan...jdnyer, aku gagahkan minda aku n fizikal aku tuk sediekan hidangn tuk suami, skalipun tgh2 hangin tak tentu pasal nih...


tgk itu kertas biru?..haaa...aku siap kal mak tny resepi..mmg le leh surf lam tenet, tp, lam tenet tu, aku kompius skit..manyak no masuk ini msuk itu..aku nak yg simple2 alam jer..asal sumer bhn2 ader kat umh...leh le..yg tak dek tu le jenuh nak membeli...gagah ooo aku masak...



baunyer amat sodap ler...mmg aku puji diri sndiri kesedapan ituh....!!tak d nafikan..hahha...aromanyer...adus..tup2 aku lg kompius tang belah ikan tuh..cam no ek?..aku pun kal la mak skali lg..hehhee...pande mak aku...aku betui2 rs cam jd chef lak..tak pe la..chef tuk suami sndiri... ;)



lg skali aku kompius tang goreng ikn tu...nak taruk mnyk manayk ke idak?....aku tak kal mak kali ni..pande2 aku ler...sikit je aku ruk mnyk...moga2 masak sampe dlm..ikan ni, kan kulit tebai...


tadaaaa....siap..mari2 makan..ngm2 en. N balik dr futsal tak lmer..peh tu..siap sudah..aku rajin, siap wat air asam lg oooo...huh....tp, lupe taurk tomato lak...dano tuh?....


c.....en. N ku mkn smp nsi d pipi..huahuahuahuahuah.....


ni lg best..peluhnyer kuar!!!!!!aku paling nanti2 kan bl time mkn, peluh en. N kuar..tu tandernye sedap!!!huh..iyer..en. N klu mkn slere diyer, mmg peluh..ader 2 3 kli gak le diyer kuar peluh time mkn...tp, kli ni pling best..!!...tp, tak bermakne b4 ni, aku msk, en. N mkntak slere yer....



suker..suker...abish d mkn....syur je tak abis, sb, biasernyer, aku pun mkn gak, klu tak mkn nsi, aku ratah syur..ni smlm, aku tak ratah syur, pun tak mkn ns..cam tak lalu jer..hhuurrmm..tp, aku teman tau suamiku ini mkn...

peh tu, aku tny en. N nak mkn ape lak eso (ri ni ler)...jdnyer...ader udang lam peti beku aku tu, en. N rquest udang sweet sour...ader ke ek?..cam tak der je udang msk sweet sour..tak per..aku buat....harus mencoba...


2 ulasan:

♥ EeiNz ♥ berkata...

wah..wah..cedapnye cencaru tu..ngan air asam lagi..mmg mabeles la laling..heheheh...

nasaoji berkata...

Eeinz;-tak rase tak tahu oooo...nnt kt msk tuk puan sfmily nah..