Selasa, 3 Ogos 2010

restoren saba' , cyberjaya

smalam, saya dgn en. N balik kija awal..sebab bos p keja luar tetiba..amat syok..lagi syok kalu cik sufi ada.. ;(

nak p dinner.. d sebabkan hari ini dan 2 hari ke depan en. N p o/sttion lagi, bermakna say ditinggalkan lagi, jadinya, saya gedik2 nak makan jauh2...en. N nak makan kat souq kat tepi mesjid je, tetiba tingat crita nasi2 arab nih...

ke arah cyberjaya..dah bertahun kot tak jejak citu..klu tak, ader je p ngan seseduaorg.. keta pun dah kemain banyak ooo...kulur kilir...bangunan lak rata2 dah berpenghuni, dalam 2 tahun lepas kot, tak dak pun ghupe tu..

kedai amat simple,...sebab nak ke sini, adalah dah dok baca n3 mis kay nih...tengok r, kertas menu, guna kertas cikai2 jo...yg bila tumpah air / minyak, kompem rosak!...hebatnya, nak bayar, just kasi itu kad saja..deme sentuh, kt bayar.. air botol yg d sages..ada 7 perisa..apel la, straberi la..ntah ape2 lagi la..saya amik peach..dappp..slurppp..slurppp...sebab saya suka buah peach!..hege nye cuma RM4.00

hok ni, saya punya..lamb kebab!...rasa lain macam sikit r macam biasa duk makan..hege..RM17.00...sedap tuk citarasa saya.. ;p pedas2 cili api kot lam daging tu..



lamb kabsah + rice..en. N punya..er..dah le ri sabtu ngn ahad ri tu dah makan kambing..berturut makan kambingnyer nih...hege adalah RM15.00..samer hege ngn nasi briayani gam kat uniten tu..beza...nasi ni lebih sedap!..ngan beras rs cam ne ntah..tp, yg pasti, mmg sedap.. d akui oleh en. N..

mis kay suh kongsi..katanya banyak..en. N amik yg regular..large punye RM25.00..


setelah abis sumanya...kay, hok ni ko suh kongsi???...aku suap sesuap je lam mulut aku weh...hok lain, suma dia...

nak kata tak banyak, banyak jugak nasinya,,,sb saya tengok, meja lain, ader je saki baki nasi yg tinggal, tp en. N x..hahaha...jenis bangsa kuat makan kan, harus abis, kalu saya makan pun, kompem abis, sedap punya pasai...itu daging kambing juga lembut..tak yah kunyah lelama...macam deme rebus dulu b4 masak...


setelah kekenyangan...

owwhh...lupa nak btau, jgn le kalu kome p, kome mintak air buah bagai.en. N mintak jus apel..yg sampai ghupe rasa air gula jer yg lebih....hege sampai RM7.00..tu aku tak kenan mintak air buah..kalu aku nak, aku akan tanya, "kordial ke jus, klu jus, saya nak yg bland sebiji tu.."..

restoren tu mmg masakan sgala pak mak arab..awal2 ktorg sampai, org tak ramai lg, pas tu, duk sat je..dah penuh, kami mmg kene tunggu giliran meja kosong.. ni sebab nak kompemkan ngn mis kay tu betui ke dak restorennya..




2 ulasan:

MRS. K berkata...

hahaha...

lakimu tamak wei makan sorang! aku makan kongsi berdua pon tak abis even nasi dia sedap gila!

Ren@t@Akemi... berkata...

ko try lak lamb mogagal...sedap wei...nyumnyum..