Rabu, 21 Oktober 2009

sedisss...

aku smlm coti..sejak pegnen ni, agak kerap aku coti..bukan coti mrning sickeness yg teruk ke, alahan aper2 ke, tp, alahan malas mai kija...hehehe....duk umh pun, bkn tido jer, golek sana, golek cini, asal badan tu telekap kat tilam, dah memadai!..

balik kat cita, aku cuti sb pak aku masuk wad pulak..!.. :(

ni kali ke dua pak msuk wad..pertama kali jtuh time hari bapa..ni yg kedua kalinya, jatuh time birthday mak!..

yer, SELAMAT HARI LAHIR MAK!..aku sms mak sb time smlm aku bermlm kat umh IL, nak bermlm kat ipoh, sik ada org.. moga mak sabar dan tabah dgn dugaan ni..! - antara ayt aku sms mak..sebak ooo time sms mak tu..

pak masuk wad sb aper tau...JARI KENA PUTUNGGG....DIABETIS!!..kecian pak.. hari pertama masuk, hari sabtu, wat sebab adalah pak p wat reflexologi sb duk ngaduh lutut sakit...

sudahnya, blk dr reflexologi tu, pak demam..panas bdnnya, pas tu duk merau2..esoknya (sabtu) p kecemasan trus kena tahan wad,..patut la aku sms mak aku sabtu tu, mak tak reply, rupanya, kata mak, dia serabut time tu..mujur aku rs tak sedap ati, ahad tu, aku kal mak...

balik kat pak, ahad tu, dok ckp kena buang luka d ibu jari kaki, mayb sb hasil tekan2 dek reflexologi tu, sbkan dging pak lemau, dah tua kan...ada penyakit pulak tu...jdnya, nak jd crita, terjadila luka kecil..p la pak msuk OT tuk kikis luka tu...

bak kata mak, pas kikis tu, ternampak tulang ibu jari nya terkojol kuar...esoknya, dok btau mak, ibu jari kaki pak tu kena buang..

mak tny pendapat anak2 dia...tnya aku, tak reti sgt...tp, klu leh, tak mo la kan..

tup2, senin tu jugak dok pakar btau itu ini kat mak, jdnya, selamatlah d potong pd hari yg sama jugak..mak aii..pak den.. ;(

aku amik half day la senin tu, krnya, time aku smpai tu, jari pak dah elek...aku nitik ayor mata time tu!..aku cium pak...tp, muka pak, mmg lain dr b4 ni yg dia duk msuk spital!...tak mo senyum..skalipun aku suh senyum...nak kata sakit, dia ckp, tak..entah, hny hati dia dan Dia je yg tau..

kata en. N, muka pak pnuh dgn emosi..marah..terkilan..sedih..nyesal...ater, jari dah d potong...tak tahu la akan2 dtg lg..

aku suh dia jg makn..jwpnya - dah d jaga, tp, kalau dah sampai masa nak jd, jd juga lah... betul tu....

ayat pak mmg tersentuh!...lg yg buat lain mcm ialah bila dia tak kc mak aku balik..maksudnya, suh mak aku duk teman dia spnjng dia duk lam wad tu..klu b4 ni, mner pernah pak mintak sesapa jg, klu mak nak jg pun, siap suh balik lg.. sediissssnyer weeeehhh..!!!!...

ya Allah, Kau kurniakanlah kesihatan yg baik terhadap bapa ku..

aku kerap terfikir, cara Dia nak duga hambaNya..mcm2..d beri kesihatan yg baik tika muda, dah tua, lain pula...

pak aku lak, mcm tu rezki tuanya, aku ni?...entah sempat tua, entah tak...kalu sempat..mcm mana pula tahap kesihatan rezki aku...

smpai ke hari ni, pak masih kat wad, dok pakar lak tak kc blk, sb nak pantau gula pak yg naik turun tu..pelik....., sdngkan mak aku dah mintak blk..sb ye la, pak tak bebas gerak..tgnnnya jenuh lebam dek masuk ubat..

entah laaa.....aku cuma doakan yg terbaik tuk pak aku..aku ckp kat en. N - biarla pak sempat dukung cucu nya dari i, bru la aper2 nak jd pun, i redha.. ;(




6 ulasan:

Deqna berkata...

siannya.. semoga paknya cpt sembuh yer.. InsyaAllah..

♥EeiNz♥ berkata...

sabar odah....moga pak cpt sembuh eh..

deelira@deeliraz berkata...

semoga tabah menghadapi apa jua dugaan dari yang Esa.segala yang berlaku pasti ada sebab disebaliknya.Hikmah nya hanya DIA yang tahu..semoga ayah awk segera sembuh dan cepat dapat balik :)

MRS. K ^ibuhadifhessa^ berkata...

sabar ye odah..
moga ayah mu cepat sembuh

nasaoji berkata...

trima kasih kwn2...moga doa kalian turut d aminkan olh para malaikat..

nusk berkata...

hopefully apak kamu sihat spt sediakala.
no worries dear...