Jumaat, 23 Oktober 2009

jari terluka..

aper yg kome nampak lam gambo nih?..ini adalah tong sampah yer anak2...kome nampak tin coca cola?...ader kertas kaler merah?..plastik kaler ijo?...hohoho..aku nak tunjuk yg kertas (sbenarnyer tisu) kaler merah itu...aper mende la yer...

dtgnya dr ini tempat...jari en. N!..uuuiiissshhh..ngeriss...siap nitik2 darahnya d dapur tu....

alkisah, aku duk lam bilik, duk tgh ngaji....

dgr la gung gang gung gang kat dapur tu..sejak aku pegnen nih, mmg aku jrang masak...en. N je yg masak..ok la kan..jdnya, tup tup en. N msuk bilik, idok la aku endahkan, tetiba en. N mintak tisu..aku ckp amik je la, tanpa pandang tuu..isshh..isshhh..then, en. N ckp tgn abg berdarah, nitik2 ni...

aku terus tnpa sadaqallah, tutup quran, paling belakang, tgk en. N duk thn darah dari nitik..mak aii..asben den..

agak ngeri sikit le, tp, tak le ngeri sgt, aku amik kapas muka, then crik minyak gamat, bubuh kat en. N...adoi laaa..aku msuk dpur, tgk mmg darah duk nitik ooo kat sinki...bnyk tui drh en. N nih tauuu....

niat d hati pas balut luka en. N tu, nak le sambung, suh lak en. N sambung msak dia, ala, magi je pun..tp, bru tingt ayaq smayang dah tak dak, sb tersentuh en. N..sudahnyer, aku lak yg sambung wat magi tu....ala, idok susah pun..dah siap suma, cuma nak gaulkan ajer...

rupanya, en. N jari dia kena dek penyepit goreng2 tu...ala, mende tu mmg tajam, aku pun bnyk kali kena, tp idak la teruk ghupe en. N, tak sangka lak penyepit tu mkn jari en. N..dalm lak tu lukanya, terbelah!..aku seriau nak snap gambo..

d sbbkan kat umh tak dak kotak first aid tu, jdnya, turun p keja td, balut ghupe ini ja..amik kotak first aid tu lam keta kedian...

cian en. N..dah elok darah tu kering, tup tup kena rambut aku, tersiat semula, dah smpai nak tido pun, darah ngalir lg... ;(


7 ulasan:

MommyCT berkata...

agegege...mithali la en N..masakkan maggi lagi.

Kalu dah salu masak sok cekap le dia..tade le potong tgn lg.

nasaoji berkata...

mommyct;-dah wife nya idok larat, klu tak, kt yg kena jugak.. ;)

PuRpLeLiCiOUs LoVe berkata...

ya ampun baru tengok gambar tisu berdarah dalam nie dah pening..huhuh kita memang xleh tgk darah la...mula la nak pitam..adoiyai...camno tue..

nusk berkata...

syok la preggie...merasa hubby msk..sian en N smp darah2..takpe byk pahala tuhh

realisticjunky berkata...

sediakan ler first aid kit lam umah pasni ;

wa berkata...

baguih baguih.. nanti hang pantang die kene masak gak.. hihi so prektis make perfect!

nasaoji berkata...

PuRpLeLiCiOUs LoVe;-aduhai, ciannyer kak...cam no nih..klu luka2 kat umh akak nih?...

nusk;- tau tak per...tp, beza seh klu b4 aku prggie ngn after prggie nih...capat2 merasainyer kamu!..

realisticjunky;- baik puan!..