Rabu, 29 September 2010

peel manusia...

saya pelik, kenapa harus ada manusia yg suka kutuk2 org lain sedangkan org yg dia kutuk tu, sah2 tak rapat dengan dia, yakni cuma kenal dlm alam maya ni jer... (belog ke fb ke)

aper, tak ke dia terfikir kot2 la org yg dia kutuk tu, tak mahapkan dia..tak redho ape yg dia cakap...

tingat zaman blaja kat MADID dulu, ayat "aku tak redho/halal" kerap kuar dari mulut kekami..kan kan kan kome?.. ke aku jer??...

macam "anta (ayat bagi kat budak laki le nih) cakap le, ana tak redho, tak hale!" kan kan...ayat tu kan..hehehe...

tak ke org tu tau yg wat dosa ngan Dia, Dia mudah mahapkan, kalu wat dosa ngn manusia nih, kalu buatnya org tu tak mahapkan, mati nanti, tak trima dek dunia ke roh tak naik langit, ntah..kan??..

adoooiiii....

tetapi, kekadang, saya terfikir jugak, ada manusia2 macam ni, kekadang tu wat suasana ala2 gempak gitu..macam.huh..ape lak pas ni, ape lak pas nih.. saje je kan...

mungkin jugak, ujian dari Dia, Dia nak tengok sejauh mana kita amik tindakan guna akai ka tak time tuh...

utk kawan belog saya itu, kita dapat rasai betapa ikhlasnya penulisan kamu...kan kita pernah jugak bercakap dalam tepon kan?.....terus terang kita rasa, macam dah lama kenal kamu!...harapnya kamu tabah ek dengan dunia alam maya ini..ramai yg sayang sama kamu...kan..kan... *_^ jom kita gelak2 je kalu org tu tulis ntah ape2 lagi tang tulisan kamu..hehehe...

2 ulasan:

Joy berkata...

salam kenal. mmg payah nk paham ragam org ni. btw i pon kenal kwn belog u tu. nice lady ;)

nasaoji berkata...

salam kenal kembali...tu la pasai...mmg pun..cara dia tu, cam lembut je kan.. ;)