Selasa, 28 September 2010

apalahh sangat...makkkk...

kecik-kecik dulu, saya lahir-lahir, mak belikan baju baru saya tau..lampin, pakai hok acik punya kot...hehehe...

kecik-kecik dulu, mak belikan kasut baru saya tau...

kecik-kecik dulu, tiap-tiap tahun, kalu kaya, tiap-tiap bulan, saya bertukar baju baru..hehehe...sronok kot dulu-dulu..

kecik-kecik dulu, mak belikan kasut baru saya jugekk..

tak termasuk lagi nak crita tiap-tiap tahun, seingat saya, baju raya, sampai 4 pasang!..weehh..banyak..nanti cik sufi, kene lebih kot..hoho..

tak termasuk lagi kecik-kecik dulu mak duk belikan baju skolah baru, kasut skolah baru, beg skolah baru...bila dah masuk skolah..

dulu-dulu, mak bagi duit blanje dari harian sampaila bulanan..ni bila dah masuk skolah menengah la..saya form 1 je dah duk asrama...siap sembang-sembang ngan kawan, leh lak cakap, mak pak tak sayang, tak larat nak jaga kami yang duk asrama ni,..tu sebab anta ke asrama..hehehe...pulak..free-free mak pak d persalahkan...

dah masuk ipta, dah dapat duit ptptpu ptptn, mak masih lagi bagi duit blanje bulanan,..mak aiihh..mewah seh zaman blaja!..lebih mewah dari tengah duk kija ni kot.. ;P

nih, tak kira masuk lagi sgala susu mak yang mak kasi kat saya, kederat dia dukung saya.. saya fully bf okehh...umur 2 tahun lebih kot baru benti, tu pun, sebab mak taruk sirap kaler merah konon darah..huhu..trus setop!..

lepas tu, tengah-tengah keja pun, kekadang mak masuk duit jugak sebab nak suh saya balik umah...konon saya kat sini kering pulus la, tu sebab tak balik, padahal nak menggatal ngan pak we..heheh..dosa...dosa...dah kene balik... *_^

dah nak kawen....preparation, pun mak jugak yang kuar pulus banyaknya!..pulus saya...ader, saya kasi, tapi, pas kenduri kawen tu, mak bagi balik duit yang saya bagi tu, mak cakap duit cukup, mak guna duit yang kamu duk bagi bulanan tu!..apeeehhh???...

skarang nih..mak jaga cik sufi, anak saya...mak tak mintak langsung duit..saya kasi duit, mak tolak balik, siap gaduh-gaduh mulut..siap mak cakap nanti tak payah balik kalu nak bagi duit!.uihhh..apekah itu??.. tak caya, tanya en. N..heheh..

oowwhh..time pantang mak jaga pun, saya bagi duit lauk pun, mak tak amik..sudahnya, tiap kali nak bagi duit kat mak, saya akan belikan barang dapur tuk umah ipoh!..nak tolak??...tak pernah lagi...cuma dapat jelingan tajam dari mak je la..heheh...

jadinya...

apalah sangat bila mak cakap kat saya mak nak g sana sini...mak bagi duit minyak ngan tol!!!!!!!!!..

issshhhh....

sedisss r mak cakap gitu!!!...

brapa la sangat duit yang perlu saya kuar tuk nak bawak mak g tempat yang dia nak berbanding himpunan bergunung duit yang mak dah kuarkan tuk saya sepanjang hidup saya nih?....

memang slama ni pun, kalu mak ikut saya kemana-mana, mak ada je kasi duit...d tolak, kata itu ini la...d ambil, serba salah!..

hitung-hitung duit..kederat masa, tenaga, sampai mak tak dak kat dunia pun, saya tak lepas membalas sgala tu!..

addusss...makkk...aye sayang sangat-sangat mak tau!!!!...


**kisah untuk pak saya jugak!..



3 ulasan:

MRS. K berkata...

mak-mak memang cam gitu.. mak yang kasi duit kat anak.. huhuhu

eima berkata...

hargai la org slalgi diorg ade ....

kasih ibu mmg tiada tolok ganti nye ...

nasaoji berkata...

mrs. k:- nanti kene pastikan yg bila anak kt dah besau panjang, kt lagi banyak duit... ;)

eima:- memang!