Isnin, 11 Mei 2009

makan + derma....

mari melihat muka asben den dulu.......ni critete crite last week yer....;p... d ikuti dgn muker isterinyer..a.k.a pemilik rumah ini...
kedian..tukang wat air d itu restoren....

d blakang kami, ader itu rak..konon2, taruk barang2 lamer....;p

suasana yg tak ramai lg...kedudukan restoren aderlah agk tertutup....tak dek nak leh brasap2....

mknn yg d mintak olh asben den........nasi grg hitam manis bersekali lauk yg d beri..udang msk tak tau,..n d tambah teluq dadar..

jugak lauk tambahan asben den...sotong grg msk aper ntah...sedapp..mmg sedap..;p
ha, ni lak aku nyer...beef steak...itam giler kan sosnyer..tp, sedap lor....licin....!!!!


air kami....riso gak aku minum ais2 nih, takut sakit tokak...cian den!!.
ha, kome nampak tak aper yg aku nak btau....prasan tak lam gambo tu, ader 2 hamba Dia..mayb dr pakistan kot..a ah, pakistan mari...


ok, la kisah cam ni..tgh2 mkn tu, deme ni masuk..then, aku ckp kat en. N tang kewujudan deme2 tu..lam ati aku, ckp leh ke deme msk, setau aku, rest ni cam poyo2 eksklusif,..tak kan d benarkan minta derma ni msuk...

peh tu, en. N suh aku mkn laju2..giler mamat ni..ader lak mkn laju2 smater2 nak lrik dr org pakistan tu kan...

dah p mintak derma dr meja ke meja, time turn meja aku, en. N pny lak agak2 kusyuk duk dgr diyer ckp, tp kot omputih ler...aku dah geleng2 dah..peh tu, org tu tekankan..ikhlas fi sabilillah..bnyk2 kali...ten sen, ikhls fi sabilillah..

ok, aku pun ckp, ala2 omputih gak le, tak per...tak moh...kira cam baik kan..lembut kan...tp, diyer cam tak pueh ati ooo...smpai sorg kwn diyer ckp bhsa diyer, bru diyer bgn smpai cam "berengus!"..issshhhh..kate ikhls fi sabilillah...kami dah tak mo, peh tu cam tak pueh ati lak...

banding ngn meja blakang aku, siap ckp no, go...no...go away...isshh..lagi cam kaso yer tak...

bukan aku tak mo menderme....bohong le tak tersentuh bl diyer ckp itu ini tang negara diyer..nak2 bl diyer tunjuk skali gambo...

tp, ayat diyer tu, kompem hape la wei..diyer hape ayat2 itu...nth betui nth idak aper yg diyer wat tu...sb nyer yg aku tak mo kc tu, aku pernah nmpak kawn diyer sorg tu kat menr aku luper..tp, pernah la...tak tp...

tak pe la...asal Dia tahu, nper aku tak kc... lg satu, klu p mkn kat kg baru pun, kan ramai jer yg duk mintak 2derma kan..pun aku tak kc!!...

skali tu, aku mkn ngn acik, acik nak kc, aku siap tak kc...eiillooo..pengutip2 derma kat kg bru tu sihat wal pakliat oooo..maleh bebeno nak cr koje tu naper..paling sakit mater klu ader lak yg memimpin p saner sni....huhhhh...


**adekah ati aku ni keras ek?....

3 ulasan:

nurulfive berkata...

ishkk...musykil aku org tuh leh masok kedai camtuh. tapi aku sokong weh..aku pon takkan bagi kot. kat kedai aku neh pon ade..dok dtg tiap2 bulan, mmg hampeh ar kan.
drpd aku kasi tak ikhlas..baik ar aku tak kasik kan.

nasaoji berkata...

nurulfive;-mmg pun...mner tau, deme2 ni berdarah "panas" kan..peh tu, leh tb2 kt ni tak kc, ha, d baran nyer lak..;)

nusk berkata...

banyak nye cite penat baca nye... lama nye tak jmp ko od...:((