Jumaat, 6 Mac 2009

baju rayer...

en. N kc mms..baju raye tahun ni dah siap..aku reply...owh ek...bju raye i mau 3 pasang..WAJIB BELI...en. N reply..3 pasang?..yg xjahit lagi pun ada 4 pasang lg..nak tambah lg 3?..ayoo...

mak aaii...aku luper...kain pasang aku lg 4 pasang tu..nak perap wat pekasam ape?...bile nak wat nih?..aku mmg memilih tailor..nak yg murah2 jer..mner nak dpt kat cni kan?...b4 dis, aku wat kat Klang, kwn kpd hsmate yong aku..murah jer..murah kat cni ler...RM30-bju kurung..ader lining n piping(nth betui ke nih?..) tambah RM5 jer..murahkan...

peh yong dah kwen.,,aku dok anto lg ler..tailor kg aku, dah tak amik mnjhit dah...mayb nak tyr kat tailor mak in law kot..sb, adik in law aku ckp, org tu mmg buat bju deme bradik..

owh..kain KEBAYA NYONYA acik kc tahun 2006 pun tak buat lg!!!...isshhh..aku ni, tak pernah pakai baju ader shape2 nih..time kawen ri tu ler first time...tu sb kain kabaya tu aku perap je..bertambah..bertambah..dan bertambah..skali anto..duit pun...fly fly fly....

berie msuk2 umah..trus try...cam budak2..aku pun, klu bl bju bru, gtu gak..hehehhe...;p
isshhh,,..oren lip lap...awok tu dah le golap...besau bagak weh...nak suh en. N aku memenuhi ruang kekosong bju itu ker?....
hahaha...tu sbenarnyer adelah BAJU FREEEEEE....kuangkuangkuang...d pakai senin ni sempena MAULIDUR RASUL...hegenyer, budget RMxxx...owh.,...mahal ooo.....bpe la org tgh ni mark up..
dah kate koje gomen kan..ader aje la mende2 free nih..aku pun pernah dpt baju free ni,...tahun 2007 tak silap..sempene perhimpunan MAULIDUR RASUL...cam mewah je kan gomen nih?..sumer nak free....justeru itu, bju raye aku tahun ni, kompem perlu ader kaler oren tuh...n., sah2 le pakai at first day rayer kan...raye kdue lak, takkan le en. N aku nak pake bju mlayu lg kan?...cr ler hok laen...
tp, raye thun ni d mner mulanyer?...dah berkali2 aku tny en. N...diyer leh jwp umah dkt, samer jer...wehh, tak samer la...paling nak berhimpun malam raye n pg rayer...kan kwn2?...huarghh...bl la nak tau jawapannyer.....hatiku cuak ler....
**pengorbanan sorg wanita terhdap keluarga taktala dah bersuami....nak raye ngn mak....!!!! :(
**weh...poser lamer pun tak ganti abish, nymbang pase bju rayer yer....

Tiada ulasan: