Isnin, 2 November 2009

menu..menu...

lama idok den tepek makanan2 yg den makan yerrr...

ater, kalu dah ari2 duk makan bubur nasi, buley ke d tepek jugok?..yer...anak ibu duk mkn bubur nasi jer... senang kunyah duk lam prut ibu!...

jdnyer, dah ri tu en. N balik, saya telah menyuarakan isi hati yg perut isterinya ini harus d isi dgn cheese bege!..leh kata minggu2 cheese bege ni duk msuk lam perut saya tau!...iissshh..idok kat anak ibu muak yer?..-naper salahkan anak ibu nih??...

ri aper kami mkn ni ek?..khamis ri tu kot..boli d drve-tru, bawak blk mkn kat umh, lg nikmat ooo sjk 2 menjak nih mkn tapaw!....

ini pulak, menu kami hari sabtu..!...ikan kembung masak sweet sour ngn sayur bayam taruk cendawan...sbenarnya, saya tingin duk mkn ikan kembung goreng saja!..tp, ntah cam ner...terjadik lain lak bila d atas kuali..

saya jugak tingin bayam yg kaler merah tu!..wat masak ayo pun sodap, kann...tp, apo nak d buek, suami den dah boli bayam ijo!...tak perrr..postponed next!..

menu hari ahad - sawi masak sos tiram ngn sotong goreng kari!...tetiba sotong goreng kari, yer..klu biasa, kunyit..saje je..nak pelbagai..sedap gak nohh....!... - habis tanpa d bawa ke malam...

haaa...ini mmg mmg idaman saya sejak dr berminggu2 ri tu..baru smlm leh buat...ikan bilis goreng kicap+sambal!saya buat lebih ooo..nak bawak bekal tuk esoknya (ri ni)...tp, tinggai coit la pulok...d cekuh2 leh kami..sedap gak le kiranya..

malam semalam, saya makn nasi putih berlauk ikan bilis ni, en. N kene goreng nasi sendiri..dah..lauk saya tak masak!.... :) lauk siang, abishh sumer...

hari ini, saya bawak bekal berlauk ikan bilis ituuu...nyumm..nyummm..sikit pun, sikit le iakan bilisnyer...pg td, peh subuh, trus p dapuq masak nasi...ngam2 masak bagi tuk saya sajer..tuk en. N?...hehe..try saya goreng bhun ka..mee ka d pagi hari, dia pun bawak bekal jugak kot... :)

jgn tak tau, bukan senang sejak ngndung ni saya rajin masak oo..kira,aura rajin masak d ujung minggu dah mai dah le nihhhh.... ;)




**nper aku ber-saya2 nih?....ooo...tuk anak ibu lemah lembut nanti!..eeeeiiii...amin..!

3 ulasan:

nads berkata...

mmg sedap menjamu tekak di waktu hujung mggu...
huhuhu..nad slalu lupa nak snap makanan yang dah dimasak...
dah siap masak trs ngap2...lupa dah nak snap gambar bagai...

ibu mengandung, take care yaa...

PuRpLeLiCiOUs LoVe berkata...

bestkan dapat makan ikan bilis tue..yummy..yummy..sodap..

nusk berkata...

bagus nya mood ibu mengandung memasak sudah tiba! good for u,baby and of coz lah ayah baby! heheheee :)