Jumaat, 12 Jun 2009

buoh dukye...


aku - Manjer, nak mkn dukyan..
en. N - nnt la, lik kg nnt, kt mkn...

en. N takkan benti tp jln, smata2 nak beli buoh durian...katanye, blum tentu lemak la..sedap la..tak puas la...nak bl kat carre4, ha, lg haruihh...
tu dah berbln tau aku mintak mkn buah durian tuh..durian skang cam tak bermusim kan, jdnyer, ader je kat tpi jln2 terpilih..aku mmg antu durian..

tp, en. N ckp, nnt lik kg..lik kg..sb, kg diyer ader dosun yg bnyok buohnyer...mak pak aku pun ader dusun gak, tp, tak dek spe nak ngmbik..tak le dpt mkn..

JADINYER..smlm, ktorg blk LENGGENG..daadaaadaaaa,..syookkk..tak sangke nenek ade buoh dukyan manyak2 ooo....

asl nak blk adelah, ptg tu, aku kal nenek, diyer ckp, diyer masak pucuk paku...tingin lak aku nih..tu peh koje, p lawat kazen en. N kat spital, peh tu, trus ke LENGGENG...

bukan stakat dpt mkn pucuk paku msak pindang (kot), dpt mkn buoh sukyan skali weeeehhh....

aksi asben den nak memberi wifenye mkn....

tu diaaa..posing2 pala sat...



nyaman bangat....;p

mmg aku pulun bnyk....tp, lupe lak nak snap gambo..;p

aku ni jenih mkn durian, tp, tak rs paneh..haha...badan apakah aku inih?....

ni adelah ahli keluarge blah ayah...duk nyembang2..aku dah kekonyangan mkn dukyan...makn pucuk paku...;p

blk LENGGENG sb mak tam en. N nak kawen..ptg ni, deme duh hiris2 sgale, pg sok, buh santan (bak kate nenek)...krnye, deme msak gotong royong ooo...lmer dah aku tak dgr kg msak2 kenduri duk gotong royong nih...kg aku pun, duk guna katering je wehh...

tp, aku rs, aku tak sempat nak merasai nikmat gotong royong itu ler..aku lik lewat dr opis!!!..cam no?..


**nenek ckp, aku pandai cakap org nogori..heheheh...ngajuk, leh ler nek..








2 ulasan:

Baby Tiger berkata...

huhuhu sayang nenek kat kau ek.. :P

durian is my least fav. tak suke sangat.

♥ EeiNz ♥ berkata...

siyes!!
sgt jeles!!
sedapnyeee.....huhuuh