Khamis, 3 September 2009

UTARA - SELATAN

bila masa2 cuti panjang, dulu2, akan berlaku kesesakan kereta kat highway utara - selatan...kan?..

tp, sejak duk buat 3 lane nih, agak kurang kesesakan kereta kat highway tu kan..?... hebat pak samy!

aku rajin je blk kg...ke IPOH..dr b4 kawen, sampai la dah kawen..

dari time skali hege minyak melambung..sampai hege minyak dah turun smula...

tp, skang ni, kereta lg hebat, ko awal bulan ke, tgh bulan ke, ujung bulan ke, laluan ke utara, mmg slalu duk ada keta atehnya..! kayo nyer kome!..

nak jd cerita, bila dah lane bertambah, keta bertambah, jdnya, rasa2 laluan "agak" lancar..skalipun time cuti2 panjang..

masalah problemnya rakyat mesia nih, 1 jo..ORG LAIN XCDNT, KO DUK CIBUK NAK TGK, PERLAHANKAN KETO!..ape hei yer yop????....kome nengok, panjang kan jem nyer???.....mmg panjang, dr Simpang Pulai, sampai ke dekat hentian Tapah tuh!!kami harung jem tu, dekat sejam!...

tang mana xcdnt tuh???...en. N kira melebihi 10 tak silap keta yg d tow!!..cara xcdent, ciom bontot!

ni laluan ke Selatan kah?...nehe..nehe karungge!!! ni laluan ke UTARA..dah, await ke Selatan kemain sesok weeehhh????

adalah d sbbkan sikap pemandu yg tak dak kena mengena ngn xcdent itu duk perlahankan keta!!!...eeeeiiii..aku cukup hangin tau klu gini gayanya..

sb, klu aku la, idok aku perlahankan keta!..nak wat pe.. !..takkan nak sesak2 ghupe itu, namanya di atas keprihatinan kot....

tak tau la nak ngelak cam ne bila jd gini, ko beratur sikit punya pnjng, alih2, laluan ko tak dak pa langsung, laluan sebelah nun yg kena, padahal laluan ko turut kene same beratur panjang!..

sedarlah... :)


5 ulasan:

PuRpLeLiCiOUs LoVe berkata...

memang pun dah la heway plus tue sokmo jammed klu musim2 cuti nie...xcident belah lain..hat belah bertentangan nie kan men la..dok jengah...sabaq jerk la...ha'ah jalan dekat ipoh tue dah besaq dah kan..

nads berkata...

awak, minyak petrol dah naik harga balik laa...

lily lotus berkata...

mmg geram kalau kena gini..takde polis trafik jaga ke..jauh tu harung jem..hehe

jane_doe3328 berkata...

saya tetiap hari guna PLUS, ulang alik dari Rawang - Shah Alam

Memang bengang kalau jadik jem line kita tapi eksidennya jalan sebelah

Huhhu

nasaoji berkata...

PuRpLeLiCiOUs LoVe;- pemandu2 yg berhemah kene ader tahap kesabar yg tinggi kan...

nads;- a ah..tp, sikit ajo..hehehe..

lily lotus;mmg geram kak..tak dak pulak saya nampak kak, mayb lambt mai kot..

jane_doe3328;- hehe..kan kak, bengang mmg bengang...