Selasa, 1 September 2009

lagi ramai2 - ramadhan 7

weh odah, ko ni tak dek citer lain kah?...

yer..mmg tak dek...elek pucik idea ku inih mauk naip gapo....;(

mari kt sambung sesi makan2 berbuka time d kg ipoh ku ri tu...

aku adalah tak mngidam tp gatai molut nak makn ikn keli...

jdnya, pak mentua yong aku bela ikan keli, deme bawok le dri kuala selangor ri tu..tiga ekoq aja...tak per, tuk aku sumer...;p, aku dah btau awai2..

mak wat masak sambal....tu, ader skali campur ngn ikan kembong ..ater, takkan nak taruk noneng noneng 3 ekoq ikan keli tuk d mkn ramai2, ya dak...

ni fevret en. N..sambal belacan mak aku..at first berbuka tu, mak aku ader gorng ikan, tp, dia lupa nak numbuk sambal, sudahnya, mlm tu en. N tny kat aku mak lupa ke nak tumbuk sambal...iissshh..kan anak menantu antu tu..buek sendiri lerh...hehehe..

d ikuti dgn sambal tumis udang...adoi la..tingat la pulok sambal tumis udang mak nih...;(

first time aku masak ooo d umh mak... - tom yam sayuq!-mak aku cakp, adik masak yer tom yam tu, mak beli cendawan, nak rs cam ner kamu bagi suami kamu makan....

eeii...amat mencabar ooo..mujur marbeles sehhh...!.... tu pun asal sikit makk...sikit2 mak...baik mak aku jer yg masak, kan..hehehe..

ikan goreng mak ngn ikan keli bakar, abg wan aku beli...kan tak cukup ikan keli..hehehetp, ikan keli yg aku tak tau asal usul, aku idok le makan...;p

ini aper anak2?...hohohoho...-sambal kelapa kan?..- d mkn dgn ulam kacang botol..tp, mner gambo kacang botoinyer?..... aku mkn main ratah ajer sambal kelapa tu....

wahh..ini time...KUIH KERIA pulak...aku tak buat tuk kali ni..naper ek?..aku luper la..jdnya, mak ngn acik jer yg membolat2 kan itu kuih keria...

sedapnyer..ubi yg bnyk...tepung yg kurang...

tp jugak, kali ni, aku goreng tau..aku goreng...aku goreng..bestnyer rs menggoreng kuih..;pmenyira gula, mak aku ler...eh, tp, aku pernah wat oo..time bujang dulu, siap bwk opis lg..menjadi jer...;p

tp, kali ni, mak ckp, gula tak byk...mayb sbb d musim kekurangan gula kot..hehe..tipu jer..;p , kalu tak, sure berkepap2 gula duk tertepek kat kuih tuh...

tuk ramadhan ke-7, antara mak buat aderlah makaroni goreng, asalnya nak wat bakar, tp, dek kemasalan anak2 dia tak nolong (tipu nih), jdnya, masa suntuk ler nak membako..gureng pun, jdlah...;p

alamak, tertinggai teluq masin lak...nper tinggai 3 ketui ja nih?...oo..lauk sahur rupanya tu.....

kami berkumpul pada ramadhan ke-7...tuk kedua kalinya...

ini time. cinonet ini sik tidoq ya....jdnya, mamanya, agak tak leh nak mamam secara tamak..hohoho..

nak2 c cinonet ini duk berbunyi "hurrmm...hurrmm..hurmmm" sepanjang masa..tau le born date kamu...

bulan sebelas ni, muncul lg ahli baru...keturunan mak pak aku...eeii..idok sabor lak tetiber...


3 ulasan:

♥ EeiNz ♥ berkata...

Arghhhh...ape n3 odah byk pic makan².. wa tensi .... ;p

NeenaAnuar berkata...

adoii... dik nonnn.. tergugat iman akak tengok makanan2 itu semua... yum.. yumm..

nasaoji berkata...

♥ EeiNz ♥ ;- hehehe..lalala...alalala..lik kg, bnyk le mkn2...duk berdua, idok nyer..

NeenaAnuar;-hehehe,,sabar sabar kak....