Khamis, 3 September 2009

malee - ramadhan 12

en. N balik yer semalam...

hitung2, msg2, ok, en. N akan sampai b4 maghrib, kiranya, sempat la nak berbuka sama..citt..mcm lama dah tak berbuka samo yer..

impian nak mkn magi kari, masih tersimpan...nak makn bege flat ijo, masih d awangan..suatu hari nnti, akan dpt msuk lam tekak ni gak..!

jdnya, semlm, en. N ajak ke Dengkil..awlnya, en. N suh aku p dulu, tunggu kat pekan dengkil itu...haiyyaaa...mak cik mano tau pak cik nyooo...dah kate naik keta tgk muka pak cik joo..mano nak nengok jalannyo!...

sudahnye, en. N jugak yg turun kat area opis aku..en. N mencari ini restoran...MALEE siputt..menurut kawan2 opis diyer, tmpt ni sodap..kat Taman Nilam, Dengkil..

mari kita masuk...

aku sempat snap masuknyer ajo..deko lamnyer, ok la...tak le gempak sgt...ramai gak yg ader., dah siap berhidang pun ado..mayb deme reserve dulu kot...

awal2, sampai ayaq dulu...-milo panas dan fresh o-en- dah tentu milo panas mak cik yg punyo!..;)

klu msuk kedai ala2 telen (thailand) nih, kompem aku amik tom yam...suker je aku ngn tom yam deme tau...seyessss...hamat sedap!!!!!..tanpa rasa mak AJInamoto!..amat tak kenan aku masakan taruk ajinamoto nih...

seterusnya, lauk sampingan tuk en. N...-sotong goreng kunyit-..nak kategori aper ni?..sotong lembut?..sedap d makn? yupp..mmg pun!..

oowwhh..ini sambal belacan lg sedap weeiii...!!aku ni pantang sambal belacan yg sedap, soheh akan tingt jer...tp, tak la aku mintak xtra kan, peyut dah ponoh la... :( ...klu napsu setan ado, sure mintok...

ini makanan, saya yg punya..-nasi goreng malee-ada udang + ayam + sotong + mangga mudatua..

aku tak amik ayam..no..no..no..

sekalipun nampak udang ngn sotong tu kaler lengit, tp, percayala...utkku, sedap sajo!udang tu, rangup!-bak kata en. N..-

ini pulak, suami saya pnya..-nasi goreng hailam-ni tarak tahan aku ooo..kuah nyer...also sedap la wehhh...

mmg sumer2 nih amat sedap makn d situ...hegenye pun berbaloi (bak kata amy search-berbaloi-baloiii)..

deme ni pose ke idok ek?..leh tau msakan tu rasa cam no?,.....hehehe...bila la aku nak masak ghupe itu yer...nak jugak menerai skill yg ado tika pose ni... :)


5 ulasan:

aleena berkata...

lame tak makan nasi goreng hailam..

ngidam-ngidam:P

♥EeiNz♥ berkata...

sedapnyee yang...nak crk gak la malee nih ...

nasaoji berkata...

aleena;- try masak sendiri...ok...?...

jom ngidam sesama... :)

eimah berkata...

cik kak da ade nyawe dlm peyut kene kurg mkn pedas tau...sementare je...igt xsume bende ko ble bedal tau sbb br lg....

NeenaAnuar berkata...

wahh.. best nyer... slurp!