Rabu, 16 Mac 2011

NASI PADANG - GRAND SERI GARUDA EMAS

isnin ari tu, aku kuar opis awal..nak p ziarah pak long aku kat spital ATM, Wangsa Maju nunn..tempat tak pernah p, adalah bagus kuar opis awal, lagilak, nak ngelak jem kan..

perjalanan pergi balik dah ghupe balik ke ipoh lagi haa...biasa tak tempuh jem, adalah sedikit jangak bila berada dalam ke-jem-an..

okeh..pas balik dari ziarah, nak carik makan..en. N lalu la kat Kg. Baru...hurrrmm..before ni, ada satu kedai kat situ aku sokmo makan..acik aku ngajor, tapi, sejak dua menjak kes kencing tikus berleluasa, aku dah macam sesuatu nak makan kat situ..Kg. Baru kan banyak tikus kann..hehe..

lalu kat kedai ni.. hohh..sekalipun masih area Kg. baru tu, tapi, aku tengok,..oohh..macam ok kot..keliling kedai nih lapang jer...lagi pulak, masakan padang, ai likee...!!..

en. N punya...ayam gulai + sayur + sambal + tepem ke per ntah hok kaler merah tu..
ini, me punya...sayur + ayam kg + sotong + daging masak minang.

sup kosong yang sangat sedap...sebab berempah kuat!..tak puas hirup dengan sudu..rasa nak tonggang je mangkuk tu skali..hehe..

pas tu en. N cakap pas basuh tangan, minum air tu balik
aku ehh..tipu la..kotor kan..

mana kotor, tu la sebab deme sediakan mangkuk nih..adat deme nih...

tipu..

la...kalu kita makan guna tangan, kita jilat jari kita, tak ke sama..

hohhh..cer sayang minum dulu...

hehehe...

huhhh..dok oh sungguh pak sufi ni tau...nak memerengkan aku, no 1 la tuk dia..

tapi, yer gak kann...air tu, air basuhan tangan makan kita...kotoq ka?..

ada satu ajaran..kalu nak ilmu kebal, minum sendiri air tangan basuhan kita!..tapi, ada la kot bacaan bacaan deme.. (*_*)

hege sumer..RM49.50!!...<-- mehe ke mughohhh??... aku rase cam mehe jerrr... en. N cakap lagi sedap lagi nenek masak!...

yeesss...absolutely!

2 ulasan:

Papa-NtiQ berkata...

hello..saya baru je gi grand seri garuda kt kg baru minggu lepas....VERY GOOD..nnt jenguk blog saya kat www.blogmakanbest.blogspot.com topik pasal MAKAN, MAKAN DAN....MAKAN hehehe...nnt register follower tauuu maklumla blog baru cam sunyi jerrr TQ TQ TQ

MD TAN OSMAN berkata...

Dear blogger and all member, and customer , thanks for coming to grand seri garuda emas, terimakaseh karna dtg ke restaurant kami, kami alu alukan kedatangan and comment 2 baik positve or negative, kami terima ngan terbuka dan kami akan updated semua yang baek, terimakaseh, bila ade sesiapa nak berkongsi pengalaman kat restaurant garuda, bleh hub sy MD TAN OSMAN 6019622222 or email tan3739@gmail.com
thanks...sy alu alu kan pemilik bogger tu dtg ke restaurant kami, terimakaseh