Rabu, 23 Februari 2011

HEAD LINE - tetak somi guna piso daging...

Utusan Malaysia Online - Dalam Negeri

Oleh ASLIZA MUSA
utusanperak@utusan.com.my

AHMAD Khusairi Abdul Rahim ketika menceritakan pengalaman dikurung isteri kepada wartawan Utusan Malaysia dan Kosmo! di Ipoh, semalam.

--------------------------------------------------------------------------------

IPOH 22 Feb. - Sikap cemburu memang perlu dalam hubungan suami isteri namun cemburu yang melampau seorang wanita di sini, menyebabkan suaminya cedera di lengan akibat ditetak dengan pisau pemotong daging.

Dalam kejadian pukul 8.15 malam, mangsa turut dikurung isterinya hampir setengah jam di dalam rumah mereka di Taman Pinji Ria, Pengkalan di sini Jumaat lalu.

Mangsa, Ahmad Khusairi Abdul Rahim, 31, namun meloloskan diri dengan kunci pendua dan menghubungi polis untuk meminta bantuan dalam keadaan berlumuran darah.

Katanya, dua kereta peronda polis tiba di rumahnya kira-kira setengah jam kemudian dan membawanya ke Hospital Raja Permaisuri Bainun untuk rawatan.

"Berikutan itu, saya terpaksa menerima 15 jahitan di lengan kiri dan disahkan tiga urat lengan saya terputus," katanya ketika ditemui Utusan Malaysia di sini hari ini.

Menceritakan detik-detik itu, Ahmad Khusairi memberitahu, kejadian berlaku semasa dia dan isteri sedang berehat di rumah selepas mereka baru pulang dari solat berjemaah di masjid berdekatan.

Menurutnya, mereka berbual- bual sebelum tiba-tiba isterinya menuduh dia mempunyai hubungan dengan ramai wanita sebelum berkahwin.

"Dia menuduh saya macam-macam termasuk pernah membawa perempuan ke rumah untuk bermalam. Saya terangkan ia tidak benar tetapi dia tidak percaya.

"Inilah akibat mendengar cakap orang lain dan terlalu percaya membuta tuli tanpa menyiasat kesahihannya," katanya.

Ahmad Khusairi memberitahu, sepanjang tempoh dirawat, isterinya yang merupakan jururawat di hospital sama hanya datang sekali melawat dirinya.

Katanya, nasibnya bertambah malang, apabila dikejutkan dengan permohonan cerai isterinya sejurus dia dibenarkan keluar dari hospital itu.

"Dia (isteri) ada datang keesokkan harinya untuk menghantar baju serta memohon maaf dan saya telah memaafkannya.

"Selepas keluar, saya ingin mencarinya namun dia telah menunggu dan menyerahkan permohonan cerai," ujarnya.

Katanya, isterinya juga masih tidak menyesal apabila kembali kepada perangai lama dengan menuduh dirinya melalui khidmat pesanan ringkas (SMS).

Ditanya perancangannya selepas ini, Ahmad Khusairi yang bekerja sebagai juruteknik berkata, dia masih mahu mempertahankan rumah tangga mereka kerana masih menyayangi isterinya.

Katanya, tindakan isterinya itu mungkin disebabkan rasa sayang dan didorong perasaan cemburu yang keterlaluan.

"Buat masa sekarang, saya masih tidak boleh berfikir lagi. Saya mahu pulang ke kampung di Kuala Kangsar untuk menenangkan fikiran terlebih dahulu," katanya.

Ahmad Khusairi membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) kira-kira pukul 6 petang ini.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ipoh, Asisten Komisioner Azisman Alias ketika dihubungi Bernama malam ini mengesahkan pihaknya menerima dua laporan polis yang dibuat oleh mangsa dan isterinya.

Beliau berkata, pihaknya akan menyiasat perkara itu sebelum mengambil sebarang tindakan lanjut.


**********************************

hehe..pagi pagi dah digemparkan dengan citer cam nih...

aku senyum je...ada gak hok jeles sampai tahap macam ni yer...kiranya tahap kejelesan aku kat en. N idok lagi teruk la kot..hahaha...

apepun...itu la kan...dunia dah nak akhir akhir..isteri tak lagi takut kat suami..baru baru ni lak, isteri kene cekup ngan kekasih oleh suami dan anak sendirik..haaaddoiiihh...nauzubillah untuk aku dan kawan kawan keliling aku!..

peringatan untuk diri sendirik jugek.. (*_*)



Tiada ulasan: