Khamis, 25 November 2010

ahli baru ~ DINI ADILLA

lunch semalam, aku p jengah "bekas" teman menyoping aku berpantangan.. hehehe..yer ar, zaman muda muda dulu, dia yang aku ajak p sana sinun..ater, sebab dokat ngan tempat aku.. ;) bujang lak tu tika tu..ok..

18hb November 2010 ~ DINI ADILLA selamat dikeluarkan dari dalam perut umi dia..~fariha~..dah kata "dikeluarkan" of coz la secara bedah kan..hehe..tak cukup bulan anak kecil ni, 34 ke 35 minggu dah..lebih kurang 8 bulan ++ la..alhamdulillah..selamat semuanya..umi dia la ni, duk hentam makan seafud bebeno, malam tu dah sesak nafas, antar p spital, darah tinggi naik ...huhhh..kicik cumei jer, secumei umi dia..tapi, nampak muka ikut pak dia kot.. eh, pak dia ala ala pelakon AKASHAH tuuu....hoho...owhh..berat adalah 1.8 ke 1.6 kilo ntah time kuar tu...ternganga sebab nak nyusu, tapi aku cakap nanti dulu, umi nak sembang ngan kawan kawan ni..hehehe..leh lak gitu ek..
umi reha yang tetap cumei...ceria di dalam pantang!..aku lam pantang ri tu, dah ghupe mayat bokbok hidup jer..ngan pucat lesi nyer..ngan mata lebam nyer..hehehe...siap aku cakap kat mak ater mak, cam ne la laki tak buat hal tika org umah lam pantang, ngan pucat lesi nyer, ngan bau rambut masyam nyer...ngan rambut toncetnyer...tu la aye tak moh buat rambut toncet..tak moh pakai kat dahi tu..nanti free free along tak moh balik weekend..hahaha..
cam ner pun, pengalaman berpantang + beranak tuk tiap tiap wanita tu, lain habuannyer....just leh sharing sajo la..as pengalaman..baik, ikut, tak baik, jangan buat...

dah branak ni kan, jumpa kekawan yang tengah lam pantang, aper yang aku kuat pesan, jaga la kesejukan....nanti senang senang dapat sakit..sejuk..masuk lam urat..huhh..sakit tuu..aku tak lah pernah rasa penuh..tapi, nak ke arah rasa la sebab sejuk punya pasai.. ;) tu pun, sakit hamat....

bab makan sejuk tu, wajib jejaga..sakitnya bukan la tunjuk skang, tapi kot la nak tunjuk skang kan, haru ooo..

selamat berpantang teman ku...jangan emo emo..berpantang adalah hari hari paling syok tuk jaga makan...eh...tak hengat makan kot...sebab ralit ngan anak.. ;)


**tima kasih tuk cik puan ayu yang sudi mengambil saya d opis tuk pergi ziarah teman kt ni.. ;)
**anak kamu sure trus leh cakap omputih yer..ater, tiap tiap ari lam womb kamu duk dengar kamu cakap omputih ajer.. (",)



1 ulasan:

Deqna berkata...

sungguh cute baby itu.. rindulah nak cium baby.. walaupun marissa pun baby lagi.. tapi dah tak berapa baby dah.. dah besar dah.. hehe