Sabtu, 17 Mac 2012

HIKING: Broga Hill

18.3.12..naik Bukit Broga lagih...ini adalah kali ke-9 saya naik tau!..huhh..vangga jap dengan diri sendiri..mana taknya, dari awal awal naik ri tu, semput sesangat, alhamdulillah, skang, idok la sampai tak dok semput, tapi, baik la dari sbelum nih.. :)

tak teruk nak naik Broga..cuma yang ini saja, nak naik ke puncak 1..sangat perlu hati hati, kering sangat, licin berdebu, basah sangat, licin jugak! biar wet wet gitu, okeh..

owwhh..en. Chempiang..umuq 40!..
nak ke arah puncak 2..kali ni naik tak sampai ke puncak 3..saja je tak moh naik trus ke 3..2 sudah...yang menarik adalah, lalang yang 2 minggu sudah kami naik baru terbakar, hari ni, kembali chantek dek bunga bunga lalang itu!

view daripada puncak 1..bawah nun ke arah pekan Semenyih [kot!]

kebanyakkan, kaki kamera naik adalah untuk snap view sunrise!..makanya, mereka akan naik tika nyamuk masih berkerja kerja tau!..sesekali, view sunrise sangat cantik!

nak ke puncak 2 daripada puncak 1..



sila tahu, Bukit Broga adalah bukit paling ramai manusia di atasnya kalu kome nak tahu!..ada sekali kami naik, lebih ramai daripada ni tau!..ini adalah view daripada puncak 2..kiranya, yang ramai tu, puncak 1.

ooowwhh..ini adalah team saya!..berbaju kuning, en. Naim-40's-, biru, a.muhir-50's- bercap itu, a.burn pun -50's-!!..huhhh...!!![motif bitau umur adalah sebab sangat impressed dengan semangat hiking deme!..ada apa pada angka??..]
sbenarnya, team ini akan naik ke gunung KK by end of this month!..~insyaAllah~..training Broga jerrr??..disebabkan most of team saya ni baru turun juga daripada gunung Tahan end of Jan ri tu,makanya, insyaAllah, masing masing masih berkaki ringan kot..hehehe...

makanya, moga Dia mudahkan urusan kami untuk menawan gunung KK pulak..errr...dok saboorr nih!!..

Tiada ulasan: