Selasa, 28 Ogos 2012

beraya di kampong!

Raya oh raya...

Ini tahun, turn beraya di belah saya...

Mak n kakak kakak saya decided beraya di gelok, lenggong. Asalnya saya tak setuju, tapi disebabkan ikut majoriti, makanya kene la ngikut, kalu tak, raya la sesorg kat ipoh!

Ni adalah pertama kali beraya aidilfitri di gelok di teratak usang makpak sendiri.

Anak anak kecil keletihan main atas bawah rumah..si kecil sufi siap berlenggeng lagi...panasss hooo siang hari!

Antara yang best di kampung, tuptup kau nak buat lemang ke, buat panjut api ke, carik buluh depan or blakang rumah aje...
pak sufi tetiba nak buat pelita buloh..belah sendirian berhad!

Dan, yang paling best...buka tent dalam rumah...seterusnya tido dalam tent di bawah rumah!

Satu gelok nampak rumah makpak ada dua tent bawah rumah..family saya dan family kak nyah saya dalamnya!

Besttttt.....owh kampung ku....

Malamnya, dengar berdentum dentam org main meriam buluh!


Tiada ulasan: