Ahad, 5 September 2010

ramadhan 24 @ perantau

salam suma.. ;)

hari jumaat terakhir ramadhan tahun ni, kita berpuasa..moga tuk next ramadhan, d panjangkan umur tuk nikmati sekali lagi bulan rahmat ni.

berbuka d restoran perantau, kat gate 1, putrajaya, ataupun nama tempatnya, sungai merab.time snap gambar nih, en. N cakap, ha, crita hari ni berbuka d sini, makan ini..tak dak crita hari ni masak ini tuk berbuka ka.. seyes aku gelak!!..

aiii..ghupe nak suh aku masak jer..mane xpert nak masak2 tika pose ni, haru la makanan tak rasa apa kan...yer, nanti anak 5, i masak yer.. ;)

lauk pertama sampai, bawal masak sweet sour.tak pernah2 kami makan kat sini tak sedap, tetiba ri tu, masakan sweet sour dia ni tak sedap la pulak.. rasa lebih sos tomato jer, tahu la pose kan, last year, tak pulak gini.

sotong goreng kunyit.mayb deme taruk 2 ekor sotong je kot.. ;p kupik!!

tom yam campur.tetap sedap d tekak kami dari dulu, kini dan insyaAllah, selamanya.

air panas dan lai chi kang.air panas tu, aku punya..saja nak kembali ke zaman pantang kot!

kailan ikan masin.ok la, ok d tekak kami!..tak la masin garam yang terlampau.

siap..licin...aku memang rajin bab2 kemas mengemas nih..hehehe,...

ibu ayah sufi ketika awal2 sampai.minggu ni, kami tak balik ipoh, sebab minggu depan balik awal nak raya kan.

plan, malam tu, nak p jalan tar, tetiba en. N ajak, bukan senang pak cik tu nak ajak aku p jalan tar, nak2 kompem2 musim raya nih.

tapi, tak jadi, sebab adik ipar n beras biras nak datang..deme dari johor, nak tumpang minum jer..ertikata lain, nak tumpang rehat badan..jadinye, tak la kami p.

ingat semalam nak sambung nak p jalan tar tu, tapi, dah bangun meninggi ari, tido pun jam 4 pagi, aper kami buat ntah...pun tak jadik jugak.

ater..bila nak p ni carik baju raya hakuuu???...

alaaa..orang lain yang tak berkemampuan tu, elok je pakai baju bukan baru.. ;(

baik la..saya bersyukur la apa yang ada jer.. ;) tapi..tapi..saya mau jugak laa..ni kan first raya ngan cik sufi!!..

Tiada ulasan: