Khamis, 13 Jun 2013

Terkenang lagi..

Banyak kisah lepas ni, saya masukkan dlm "just me" ni..

Yesss..ianya sangat sangatutk kenangan..simpanan...nak nak utk anak anak kecil saya nanti di kedian hari~insyaAllah~

4.5.13~sehati sebelum warga malaysia mengundi,kami ke Teluk Intan..

Hajatnya utk bawak pak ke sorg tukang urut ni..jowo mari! Sebab abg ipar p sana, ada perubahan posotive...maka, d ajaknya pak..

Kami ke sana, dgn satu kereta, berhimpit dlm Grand Livina...huhh...

Alhamdulilah, pergi balik dgn selamat..

Apa yg saya kenangkan...patutlah, saya rasa sayu sangat tgk pak..

...saya rasa berat sgt dgn dia..masa lunch kat satu kedai mamak ni, mak suapkan agar agar (agar agar antara fevret kuih pak sampai akhir hayatnya)..

...then, bila saya pulak nak suapkan dia nasik, dia tak mahu..saya pujuk selembut buleh, katanya, dah kenyang..

...saya kata pada anak anak kecil kat dlm keta "sapa syg chei, peluk chei"...sumz duk pakat nak rebut peluk...

...saya tengok, ngalir air mata dia!..

Aduhai..patutlah, bila nak balik tu, saya cium dia..pak seolah ckp jgn balik lg..dr pandangan mata dia...

Ya Allah..betullah kisah kisah dalam kalamMu...

Pak tahu dia akan pergi..tp, dia tak terkeluar dgn kata kata..cuma dgn perilaku atau "hint " saja..

Namun, hati kami, takkan lah nak kata kebenarannya..dan tak terkeluar pun kata kata kebenaran tu..

Aduhai pak..sampai saat ni, aye duk rasa pak masih ada..tiap kali telefon mak, nak nangis lg, tp aye tau, mak kat rumah masih tak kering air mata lg! Masing masing tgh kuatkan diri!

Ya Allah, Kau mudahkan segala urusan pak di sana sepertimana dia sangat memudahkan membantu urusan keluarganya dibawahnya..sesungguhnya, hanya doaku sebagai anaknya antara dpt menghubungkan kami tika ini.. ~amin~

1 ulasan:

Unknown berkata...

walaupun xtau cerita sebenar tp dpt rasa kesedihan....terigat hari-hari terakhir aruah atok husbnd :(

http://jumnutriblog.blogspot.com