Jumaat, 4 September 2009

kami bakal menjadi ibu ayah!!!

huahuahuahauahuahhhhh......hati saya mmg dah gumbira sgt2.....tp, mak ckp, jgn gumbira sgt!..baik mak!...

saya ucapkan kesyukuran pda Dia d atas anugerah yg Dia bg nih..d bln mulia nih..

ramai2 saya duk bc blog2 lelain, duk btau yg depa pun bakal dpt penambahan ahli keluarga, hati saya cuma duk kata "hebat Dia, bagi berita gembira time bulan mulia nih, kan best kalu aku pun"...

Dia mmg Maha Tahu apa2 tuk makhluknya..aku syukur sgt!..

Ya Allah, Engkau sentiasa mudahkan perancangan aku...Engkau kabulkan permohonan aku taktala bila aku hendaki sgt2..moga aku tidak lupa padaMu ya Allah!..

hasilnya, aku check gak lam tiolet alamanda smlm!...amat tak redan!..

cccc...berderet kan kotak tester aku?..4 kotak d atas aku duk try b4 b4 nih..asal lambat peyod je, aku try...beria ooo try..siap duk gelak2 lg ngn en. N!..kotak yg belah kiri bwh skali tu, aku try semlm, yg kanannyer tu, yg hosp pnyer.. :)tp, aku tak la rasa perasaan "ada" time duk2 try yg 4 kotak sebelum tu,..ntah la..kuasa Dia!..tak bg perasaan itu lg... ;p

tp, smlm time aku try, amt berdebar lain mcam!..ghupe nak gugur gantung rasanya!!siap ckp kat en. N, kalu tak dak, nak nangis!!!...nangis gumbira!!!! - owwhh..indahnya perasaan ada sesuatu dlm perut inih!

sudahnya, +ve!!!!....im gonna b ibu!..im gonna b ibu!!!!.....time kuar tuh, mmg aku air mata aku duk kuar tau..reramai org time tu pun, aku dak dulik!..

first ayat aku btau en. N aper tau - u nak ayah ke daddy ke papa ke ape ke... en. N dah gelak2, siap ckp sayang peyod ek...hohoho...tak cayer je en. N!..jdnya, peh berbuka, tak redan2 dah..nak p check doc la2 tu gak!...p bangi, nak kompemkan, p kat spital an-nur tuh..ALHAMDULILLAH, ya, keputusan totap sama!!.....berusia 5 MINGGU!!

mmg terlalu awal aku nak canang..katanya, mcm2 leh jd la..itu la...ini la..takut tak jadi la..isshhh..itu kan kuasa dia jugak, suma rezki Dia kan...

terlalu awal ni jugak, mcm2 kena jaga, ya dak?.., tp, doc ckp, boleh mkn apa saja, ya ker?...next month mai lg, tuk scan n check kesihatan..huhhh..harus skang nih, aku slalu hitung masa bila peyut nak besau2 nih..oowwhhh..lagi bertambah seh berat bdn guer!!...

saya dah nak jdi IBU pada anak sendiri!!!....

ooohhh..ayah pd bakal anak saya!...terima kasih kerna berusaha bersama...nnt, kt jg sama bby ya!..


aku tny en. N aper perasaan anda dah nak jadi ayah?.. en. N jwb speechless!!!tak terkata2..gembira!!

kawan2, doakan kesihatan saya bersama bby kecil ini yah....:)

mmuuaahhhh....


**huhu..dah pegnen nih, en. N leh le benti merokok..hehehe..


24 ulasan:

MRS. K ^ibuhadifhessa^ berkata...

tahniah!!!
akhirnya..
hepi 4 u dear..
jaga baby leklok tau..

*bab benti rokok tu den tak campo..
laki den dari dlu cakap nak benti, smpai anak dah nak staon tak benti² lagi.. adoii..

jane_doe3328 berkata...

Alhamdulillah. Tahniah! Isikan ilmu didada yer :)

Deqna berkata...

what a good news.... tahniah... syukur alhamdulillah... take care yer...

tentu happy kan..:)

♥EeiNz♥ berkata...

odah, bile org bca n3 ko ni kan. rsa cam debar² tau. org hepi gile² bile dgr stori nih. Alhamdulillah...Odah jaga diri leklok yek. Pantangkan ape yg patut untuk bulan2 pertama nih. Oke ??

anyway, congrats tau yang =)

Hasra_Razali berkata...

bnyk nyer tester awak beli,dik..:-)
Anyway..thanks bnyk2 buat adik and suami..jaga diri bebaik and jaga makan...:-)

**QaseH k-RuL** berkata...

yahooo...tahniah pN odah n najiB..heheheh....

NeenaAnuar berkata...

Dikkk!! CONGRATSSS!!!!

take care of your baby keh! Akak tumpang gumbira.... *HUGS*

MY HEART berkata...

Tahniah dik... syukur pada ALLAH diatas kurniaanya.

lily lotus berkata...

syukur! tahniah yer...eee seronoknya...apepun kena take care lebih ni..happy for u!

mrsKhairul berkata...

tahniah pd awk berdua...im so happy for both of u..hrp2 sy dn hubby pun leh dpt berita gembia mcm awk berdua.TAHNIAH

Pepel BoNda AmaNi berkata...

ya allah bestnyer dengaq..tahniah..tahniah..jaga diri bebaik yer..awal2 jadian nie..take care..ya allah bila lak time akak lak nyek..huhuhu

Misya Idris berkata...

tahniah!! :)
jaga diri baik2, jaga kesihatan ok?

Hajjah Noraini @Nanie berkata...

Tahniah dan alhamdulillah pada Allah yang memberi rahmat pada bakal Ibu dan Ayah. Shabas... and take care

wa berkata...

Alhamdulillah.. Allah sudah semestinya sudah merancang yg terbaik buat kita semua..
Wa pun mase test +ve, memang la smpai menangis.. hee.. lawak pun ade, ye la selalunye tiap bulan -ve je, aleh2 tgk +ve.. hee.. baca doa nabi zakaria.. baca surah yusuf, surah maryam.. satu AL-Qur'an tu penuh hikmahnye, khatam sampai abes.. beli buku panduan ibu mengandung key.

oh ya odah, jgn lupe mkn ubat2an yg diberi, acid folic terutamanya awal2 nih.. kalau dr tak kasi, gi farmasi beli ok. penting utk tumbesaran baby, esp mase tgh awal2 bulan.
Odah, doc wa pun dulu ckp boleh mkn ape saje, haa.. dengar dek pah wa, bising die.. usoh mkn nanas ye, pantang bebeno.. hee.. byk lagi la lupe dah den!
excited nye wa dgr berite gembira ni! yeay! yusuf ade geng lagi.. congrats ya! enjoy ur motherhood! pregnant memang best, mase tu rase diri sangat complete! Alhamdulillah..

aQEEL IdraKi Mama berkata...

alhamdulliah syukur... tahniah yer che od... jage kndgn elok2 k...semoge manjdi ibu yg terbaik...aminnn

mslvoe berkata...

congrats odah! im happy for u dear!

Call me -fa- berkata...

weh!!!!

aku pun turut gumbira beb!!!

tahniah!!

nurulfive berkata...

hehe..ko tau betape heppy nye aku mendengo berite gumbira ini dr ko n along kan. huhuu...best bestt!!
tahniah untuk kesekian kalinye hehe.

Tanpa Nama berkata...

tumpang gembira tu ko. jaga kesihatan. klu ko mintak tips dr anak tokey afiat tue, mesti riuh mulut dia kan.hehehehe.aku dah terbayang2.

nusk berkata...

Subhanallah!!! im really really happy for you...insyaAllah evrything will be fine mommy...hihi..:))))

ned_cikucie berkata...

tahniah atas usaha anda berdua.......!!!!!!!!! hahahah
jaga kandungan tu bebaik....

fatinhakimah berkata...

alhamdulillah odah n husband, TAHNIAH!!! bestnyer dah nak dpt baby...kamu jg dr baik2 tau, jgn lincah2 sgt...baby kamu nnt mest cantik mcm kamu =)
bulan Ramadhan ni truskan bdoa, smoga anak yg lahir nnt soleh dan solehah insyaAllah =)
i'm very happy for u both =)

nasaoji berkata...

kawan2...

TERIMA KASIH SEMUA...amat dihargai..

doakan kesejahteraan aku ngn baby ya.. :)

eimah berkata...

ko nk tau byk bende xble mkn tau tmbh awei2....nenas air kelape no no n no!!!!sgt merbahaye skrg....dan pedas2 ko kene kurang'k ye syg....tapai no way air gas no2 ok....dokyan ble seulas je kalo tingin ekekeekke...ubat2 jgn ambk melain'k doktr bagi vitamin utk baby ok...kalo ko ade mslh hb ko kurang ko g farmasi mkn sangobayon sgt sesuai aku amal dan alhamdulillah hb aku xturun...mak aku la suh jd kalo ko ade mslh itu sila amalkan ye...kalo payah sebut g farmasi ckp nk ubat tambah darah utk ibu ngandung ok....