Isnin, 23 Jun 2014

HIKING: Mt. Kinabalu..trail via Mersilau! 2014

salam suma..

heeee....

ku nak update..

tp duk asyik kekangan je masa ni..

awal Jun ri tu, aku p naik lagi Mt Kinabalu!...

ini adalah trip ke 2, utk last 2 years, pun tak smapi summit..

ingkat nak repeat this year, lepas la..

tp, tak ngapa la...Allah suruh aku p sana lagi, ni. heee

2 tahun aku gantung bag hiking...stop trus sgala mak nenek exercise..
mana la tak semput wehh tetiba naik!..stamina memang tak dek.

nak nak kali ni ku naik en. N join skali...

ape ape pun, sangat sangat tahniah kat en. N, sebab dia tak pernah hiking gunung, lepas juga, even sampai ke Laban Rata!..

hari ahad, 1hb 6, di depan tempat kami breakfast..
huhahuhi..baru mula pendakian...
pendakian kali ni, sangat sangat mencabar, (tp, Mt. Tahan lagi mencabauuu!!!)..ni suma salah ku!!!...tak training!!!

kami mulakan pendakian via Mersilau..trail ni idok mudah macam trail via Timpohon..
dengan keadaan hujan sepanjang pendakian, hanya Allah je tau macam mana hati aku time tu..

tp, alhamdulillah, nyesal idak sekali!...heee..no no no nyesal!!

kitaorg bermalam kat Laban Rata 2 malam!..
disebabkan aku tak sampai ke summit, ni la pic summit yg grup aku yg lepas naik, amik..

subhanallah, sangat chantekkk..
sebak beno time deme anto pic nih wehhh....

sebak tak dapat naik, sebak sebab tgk kuasa Dia dekat dgn tempat aku!

ni pic setelah 2 malam, baru reti nak turun!..heheh...

berlatarkan Mt. Kinabalu ngan Rest House Laban Rata, sebelum shoot turun.

ni dah turun, kat Kinabalu Park...
selesai amik sijil bagai..
owwhhh...ku still dapat sijil hitam putih!...dah 2 kot sijil hitam putih ku!!..huarrgghhhh

tak per..
pengalaman hiking kali ni, mmg lain dari yg lepas...
ya la, lain group, lain cara, kan?..

insyaAllah, bagi merialisasikan imipian aku nak sampai summit, maka, 2016, chief group ni nak buat lagi event ni..
moganya time tu, Allah mudahkan laluan aku sampai ke summit!..~amin~

*pic tak banyak, kamera ilang tercicir, syg oo..dah la bnyk pic dlm tu..pic dlm hujan pulak tu..allahuakhbar..insyaAllah,, ada rezki, ku tepek trail via mersilau nih...*

Tiada ulasan: